Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dr. Wolfgang Porsche představuje své nejoblíbenější vozy značky Porsche

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Porsche uzavírá druhou sezónu svého úspěšného seriálu Top 5 výběrem pěti nejoblíbenějších vozů Dr. Wolfganga Porsche, jímž mu zároveň popřálo k jeho 75. narozeninám.

Dr. Wolfgang Porsche, který i dnes působí ve vedení automobilky Porsche, se narodil 10. května 1943 jako nejmladší syn Dorothey a Ferryho (Ferdinand Anton Ernst Porsche). V posledním díle druhé sezóny seriálu Top 5 tento muž, který je vnukem zakladatele slavné značky, synem zakladatele automobilky Porsche a mladším bratrem designéra původního modelu 911, odhaluje své nejoblíbenější vozy, s nimiž sdílí své jméno.

Výběr zahajuje Porsche 911 Turbo S generace 993, které je jedním z posledních vozů značky se vzduchem chlazeným motorem. Plochý šestiválec tohoto výjimečného kupé, jichž automobilka vyrobila jen 183 exemplářů, disponuje v evropském provedení výkonem kolem 331 kW (450 k).

Porsche Carrera GT, které se ve své produkční podobě představilo v roce 2003, ohromuje i dnes svým designem a samozřejmě i technikou v čele s atmosférickým vidlicovým desetiválcem o objemu 5,7 l, roztáčejícím zadní kola, a umožňujícím z 0 na 100 km/h akcelerovat za 3,9 s.

Třetím vozem značky Porsche ve výběru Dr. Wolfganga Porsche je aktuální model Panamera Turbo S E-Hybrid, jehož pohonný systém, kombinující přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec s elektromotorem, disponuje nejvyšším výkonem 500 kW (680 k).

Druhé a první místo pak zaujímají zástupci modelové řady 356. Nejprve se představuje Porsche 356 America Roadster se vzduchem chlazenou čtyřválcovou třináctistovkou o výkonu 51 kW (70 k). Tento model byl určen pro severoamerický trh a i díky hmotnosti necelých 700 kg nabízel skutečně sportovní svezení.

Porsche 356 Carrera 2000 z roku 1962 se svým plochým vzduchem chlazeným dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 96 kW (130 k) tento výběr uzavírá. Relativně nenápadné kupé nabízelo s maximální rychlostí přes 200 km/h ve své době nadprůměrnou dynamiku. Podvozek tohoto modelu se pak mimo jiné pyšnil kotoučovými brzdami na všech čtyřech kolech.

Video: Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)