Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podívejte se na pět nejrychleji zrychlujících Porsche v akci

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Porsche se v rámci svého úspěšného seriálu Top 5 tentokrát zaměřilo na modely, které zvládnou akcelerovat z 0 na 100 km/h v nejkratším čase. Vítěz nejspíš překvapí jen málokoho.

Porsche do tohoto dílu seriálu Top 5 zařadilo pětici modelů ze současnosti a nepříliš vzdálené minulosti. Cílem bylo najít mezi sériovými a pro běžný silniční provoz schválenými modely ten, který potřebuje ke zrychlení z 0 na 100 km/h nejméně času.

Duely ve zrychlení zahajuje Porsche Carrera GT, které se ve své produkční podobě představilo v roce 2003. Dvoumístný supersport se svým atmosférickým vidlicovým desetiválcem o objemu 5,7 l, roztáčejícím zadní kola, v dnešní době představuje závan starých časů. Z 0 na 100 km/h zvládne zrychlit za 3,9 s.

Soupeřem pro supersport se stalo Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo, k jehož pohonu slouží přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec ve spojení s elektromotorem a pohonem všech kol. Výsledek zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,4 s není pro fanoušky modelu Carrera GT právě nejpříjemnější.

Kombík s hybridním pohonným ústrojím je naštěstí deklasován prostřednictvím Porsche 911 Turbo S. Kupé s přeplňovaným šestiválcem o objemu 3,8 l a pohonem všech kol to z 0 na 100 km/h umí za 2,9 s.

Porsche 911 GT2 RS se svým přeplňovaným šestiválcem o objemu 3,8 l, pohonem zadních kol a o 130 kg nižší hmotnosti než má sesterský model 911 Turbo S dokáže z 0 na 100 km/h vystřelit za 2,8 s.

Absolutním vítězem se v tomto měření sil ovšem stává Porsche 918 Spyder, které se svým plug-in hybridním pohonným systémem zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,6 s.

Porsche ve svém seriálů Top 5 nabídlo v minulosti přehlídku svých nejvzácnějších vozů, těch s nejlepším zvukem, nejpropracovanějším přítlačným křídlem na zádi, konstrukčních řešeních, významných historických momentů, konceptů, toho nejlepšího od divize Porsche Exclusive, svých metod testování nových modelů a vozy, které si nejvíce žádají fanoušci. Mezi nejnovější díly patří i výběr Porsche s nejnižší hmotností nebo nejlepších modelů se vzduchem chlazeným motorem a nejúchvatnějších závodních vozů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Avatar - wakantanka
24. 3. 2018 12:36
Re: Dvě slova
Zas na druhej strane aj stoja niekolko nasobne viac. Za cca 85 tis USD dostat 840 koni v Drag mode je bezkonkurencna cena v US. :-) Neviem si ale celkom predstavit pouzivanie takehoto stroja v nasich koncinach. Asi uz mam slabu fantaziu :-)
Avatar - wakantanka
24. 3. 2018 12:00
Re: Dvě slova
Ale gumy palit vie paradne :-)
Avatar - speedfred
24. 3. 2018 11:35
Re: Dvě slova
no hej,ale tu píšu o Poršä.