DS E-Tense je elektrický sporťák s 300 kW. Jak se vám líbí?
DS funguje jako samostatná značka od roku 2014, když se oddělila od mateřského Citroënu. Jeho vozy jsou ale často kritizovány za nedostatečný luxus, na což se DS rozhodlo rázně zareagovat. Na letošním ženevském autosalonu představí vůz hodný luxusního výrobce – kupé E-Tense.
V tuto chvíli se jedná o koncept, o jehož možné výrobě DS vůbec nemluví. Jak napovídá název, v útrobách pracuje elektromotor, kterým DS odkazuje na své zastoupení v šampionátu elektrických monopostů Formule E. Elektrická jednotka je vyladěna na 300 kW a 560 N.m, díky čemuž nabízí nejen velice tichou, ale také velmi rychlou jízdu.
E-Tense zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 4,5 sekundy, 1,8 tuny těžký automobil se pak umí rozpohybovat až na 250 km/h.
Elektromotor čerpá svoji energii z lithium-iontových baterií umístěných v podvozku auta pro snížení těžiště. Podle DS zvládne E-Tense ujet v kombinovaném cyklu 310 kilometrů, pokud by jezdil jen ve městě, může díky rekuperaci brzdné energie a nízké rychlosti zvládnout dokonce až 360 kilometrů.
Tvary automobilu se opravdu povedly, E-Tense má siluetu typickou pro sporťáky – je to velice nízký (1,29 m) a široký vůz (2,08 m). Na délku tento měří 4,72 metru.
Výrazná maska a hlavní světlomety se inspirovaly u konceptu Divine, který v roce 2014 naznačil aktuální designérský směr značky, celkové zpracování je ale mnohem ostřejší. Sám výrobce hovoří o sochařských tvarech a plynulých liniích. Navíc zdůrazňuje tvary diodových světel – ta přední mají připomínat luxusní hodinky a šperky, zatímco zadní blinkry mají odkazovat na původní DS z padesátých let.
Vnitřek chce kombinovat francouzskou eleganci s perfektními materiály. Čalouníkům trvalo 800 hodin, než vnitřek navrhli, otestovali a vyrobili. Jak už je u vozů DS zvykem, prošívání sedaček připomíná náramek pro hodinky. Zvláštností pak má být ocel užitá na palubní desce nebo volant ve tvaru tulipánu.
DS na vzniku E-Tense spolupracovalo s dalšími francouzskými značkami. Hudební systém s devíti reproduktory pochází od společnosti Focal, zatímco hodinářská firma BRM Chronographes dodala ciferník na středovou konzoli, který je možné odepnout a nosit jako náramkové hodinky.