Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DS se hodlá stát čistě elektrickou značkou. Jako první použije novou techniku Stellantisu

David Bureš
Diskuze (55)

Nový elektromobil avantgardní prémiové značky vsadí na baterie s kapacitou až 104 kWh, které mají umožnit dojezd kolem 700 km.

Francouzská prémiová značka DS se přidává k výrobcům, kteří do budoucna hodlají prodávat výhradně elektřinou poháněné automobily. Oznámila, že od roku 2024 budou všechny nově uvedené modely pouze elektrické. Souviset to může s plánem Evropské unie na další zpřísnění emisních norem.

„Automobilový průmysl prochází nebývale rychlou a rozsáhlou transformací. Společnost DS Automobiles tuto transformaci předvídala a elektrifikace se stala středobodem její strategie. Nadcházející změny v legislativě a vývoj v ekosystému elektromobilů přinášejí příležitosti, jež chceme nabídnout našim zákazníkům, kteří si již nyní oblíbili naši elektrifikovanou nabídku. Rozhodli jsme se vývoj urychlit a vytvořit nový způsob cestování, který bude stoprocentně elektrický,“ vysvětluje rozhodnutí generální ředitelka značky Béatrice Foucher.

Výrobcům každopádně minimálně na evropských trzích možná ani nic jiného nezbude. Evropská unie plánuje další zpřísnění emisních norem, které do budoucna možná už de facto neumožní prodej aut s čistě spalovacím motorem. 

Je to přitom další krok v postupné elektrifikaci francouzské prémiové značky. Už od roku 2019 je její kompletní portfolio elektrifikované, všechny modely značky lze pořídit v nějaké elektrifikované verzi. V případě DS 3 Crossback je to bateriový elektromobil, u DS 9 a DS 7 Crossback zase plug-in hybrid, kterého se dočká i DS 4, uvedená na trh před koncem letošního roku.

Právě DS 4 bude od roku 2024 nabídnuta také ve formě elektromobilu. Ve stejném roce pak dorazí i zcela nový elektromobil.

Půjde přitom o vůbec prvního zástupce 100% elektrického programu skupiny Stellantis, jehož je DS dnes součástí. Založen bude na platformě STLA Medium s tím, že využije vysokokapacitní baterii s kapacitou až 104 kWh, která zajistí dojezd až 700 kilometrů. DS navíc slibuje, že nabídne výjimečné technologie a elegantnost díky dokonalému přizpůsobení technických prvků přáním zákazníků značky.

S elektrickou strategií souvisí i fakt, že DS na rozdíl od jiných prémiových značek zůstává v šampionátu elektrických monopostů Formule E. Jestliže Audi tuto sérii už opustilo a Mercedes tuto aktivitu ukončí po nadcházející sezoně, DS potvrdilo, že ve Formuli E bude závodit minimálně do roku 2026. Už přitom pracuje na vývoji monopostu nové generace. Tyto poznatky přitom následně hodlá využít také u svých sériových automobilů.

David Bureš
Diskuze (55)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
1. 9. 2021 12:28
Re: Vypadá to velmi slibně
Proč ne, pokud někomu stačí houska, at si jí klidně dá :-)

A možná to bude mít i zdravější, než přepálenej smaženej řízek, mastnej salát a sladký cukroví.

V jednoduchosti je genialita :-)
Avatar - Machýrek
1. 9. 2021 11:35
Re: Vypadá to velmi slibně
Přesně. Složitý věci jsou fujtajxl. Na Vánoce k večeři housku se salámem, a je to :yes:
Avatar - Barrichello
1. 9. 2021 11:22
Re: O čem elektrofašisti mlčí...
to nevím, ale pár domů a provozoven co měli fotovoltaiku už jo, škody stovky milionů kč
Avatar - Barrichello
1. 9. 2021 11:22
Re: ZOOROPA
Spíš rusko a kazachstán, v našem případě :-)

Krásný fosilní den
Avatar - Barrichello
1. 9. 2021 11:20
Re: Vypadá to velmi slibně
Jenže jdou vyrobit i bez chipů, v rusku třeba výroba nestojí :-)