Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ducati odstrojila revoluční Panigale V4 a výsledkem je Streetfighter V4

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Ducati oficiálně představuje druhou modelovou řadu, jejímž srdcem je vidlicový čtyřválec. Nový Streetfighter V4 přímo navazuje na Panigale V4 a lze jej vnímat i jako supersport bez kapot a s širšími řídítky.    

Ducati nabídla první ochutnávku modelu Streetfighter V4 již v prvním polovině letošního roku, když byl koncem června k vidění ve specifickém barevném provedení během závodu Pikes Peak International Hill Climb. Zde bohužel došlo k tragické nehodě tohoto stroje, kterou jeho jezdec Carlin Dunne nepřežil, když údajně najel na hrb na silnic a ztratil vládu nad řízením.

Ducati nyní již představuje Streetfighter V4 ve finální podobě, v níž zamíří na trh. Novinka přímo vychází ze současných čtyřválcových supersportů své značky a samotný Claudio Domenicali, generální ředitel Ducati, již v červnu uvedl, že je to vlastně Panigale V4 pro jízdu na běžných silnicích.

Zásadní odlišnosti mezi modely Streetfighter V4 a Panigale V4 se tedy týkají designu a pozice jezdce za řídítky. Novinka má představovat moderní naháč, i když i zde podstatnou část motoru a vlastně celého stroje kryjí plasty, i když v jiném stylu než u supersportů a navíc nechávají jezdce mnohem více vystaveného proudění vzduchu.

Ducati se ovšem neomezila pouze na vytvoření agresivní vizáže, ale pohrála si i zde aerodynamikou a výsledkem jsou křidélka na bocích krytu chladiče, která v rychlosti 270 km/h generují přítlak 20 kg na přední kolo a 8 kg na zadní kolo. Zároveň tato křidélka zlepšují odvod tepla z chladiče.

Pohonná jednotka v podobě vidlicového čtyřválce o objemu 1103 kubických centimetrů je v modelu Streetfighter V4 naladěna na nejvyšší výkon 153 kW (208 k) při 12.750 otáčkách za minutu a točivý moment 123 N.m při 11.500 otáčkách za minutu. Při použití laděného výfuku Akrapovič je k dispozici nejvyšší výkon 162 kW (220 k) a točivý moment 130 N.m, zatímco hmotnost motocyklu se sníží o 6 kg.

Základní provedení Ducati Streetfighter V4 je vybaveno přední vidlicí Showa BPF a zadním tlumičem Sachs, zatímco verze Streetfighter V4 S má přední vidlici Öhlins NIX30 a vzadu tlumič Öhlins TTX36. Obě verze pak využívají vpředu radiální třmeny Brembo Monobloc Stylema v kombinaci s kotouči o průměru 330 mm a vzadu dvoupístkový třmen s kotoučem o průměru 245 mm.

Ducati Streetfighter V4 má ve standardním provedení rozvor kol 1488 mm a sedlo ve výšce 845 mm. Pohotovostní hmotnost je podle oficiálních materiálů 201 kg a v případě verze S, kterou zdobí kovaná kola Marchesini, je uvedena pohotovostní hmotnost 199 kg.

Ducati Streetfighter V4 se samozřejmě pyšní i záplavou moderní elektroniky, zahrnující mimo jiné Cornering ABS pro přední kolo, kontrolu trakce DTC EVO 2, Slide Control, Wheelie Control EVO, Power Launch pro rychlé starty, nastavení brzdění motorem a rychlořazení DQS EVO doplněné tlačítky na řídítkách pro rychlé řazení.

Zdroj: Ducati Motor Holding S.p.A.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
26. 10. 2019 17:30
Totok
by sa mi teda páčilo v garáži.Výkonu tak akurát a troška ľudskejší posed ako na “hrbáčoch”.
Bravó Ducati.