Ducati propůjčila své jméno a barvy elektrickému skútru CUx Special Edition Ducati
Ducati se snaží zachytit nástup elektrických pohonných systémů do jedné stopy. Na rozdíl od jiných tradičních motocyklových značek se nevydává cestou vlastního vývoje, ale pro začátek využívá již nabízený elektrický skútr.
Ducati vznikla v roce 1926 v Boloni jako malá rodinná firma, která vyráběla radiové součástky. Na motocyklový trh vstoupila v roce 1949 a začínala s pomocným motorkem pro jízdní kola. Postupně se rozrostla na předního světového výrobce motocyklů. Charakteristické jsou pro tuto značky dvouválce a dnes vlastně i čtyřválce rozevřené do L.
Vedení této italské značky, patřící pod křídla koncernu Volkswagen AG, již na podzim roku 2017 potvrdilo, že se Ducati bude v blízké budoucnosti věnovat jednostopým strojům s elektrickým pohonem. V souvislosti s tím byl již tehdy zmíněn příchod elektrického skútru.
Ten se nyní začíná odhalovat a vedle elektrokola MIG-RR, jehož představení se odehrálo na podzim loňského roku, se stane druhým jednostopým strojem s elektromotorem ozdobeným jménem Ducati. Podobně jako u elektrokola i v případě skútru CUx Special Edition Ducati spoléhá italská značka na externího dodavatele. Za vývojem a výrobou totiž stojí společnost Vmoto se svou značkou Super Soco s evropskou centrálou v Amsterodamu a výrobou v Číně.
CUx Special Edition Ducati se díky tomu od výchozího elektrického skútru Super Soco CUx liší prakticky jen svým označením a barevným provedením ve stylu supersportovních motocyklů značky Ducati. Technikou a jízdními výkony v podobě maximální rychlosti 45 km/h a dojezdem kolem 75 km na jedno nabití pak tento skútr dává jasně najevo, že má být v první řadě nenáročným společníkem pro krátké jízdy městskými ulicemi.
SuperSoco CUx Special Edition Ducati tedy není plnohodnotným zástupcem slavné motocyklové značky z Itálie, což ostatně dává najevo i svým označením, ale pomáhá ji se vstupem do světa elektrických skútrů a motocyklů.
Zdroj: Super Soco