Duster Oroch: Vize pick-upu pro Jižní Ameriku
V Latinské Americe tvoří téměř 75 % všech užitkových aut pick-upy, což je nějakých 920 tisíc vozů ročně a tak Renault dostal nápad připravit na letošní, již osmadvacátou Sao Paulo Motor Show studii pick-upu na bázi oblíbeného SUV Duster. Koncept se jmenuje Oroch a navrhlo jej stylistické centrum Renaultu pro Jižní Ameriku (RDAL), sídlící taktéž v brazilské metropoli.
Na dostupných snímcích chybí pohled zepředu, oficiální zdroje však tvrdí, že je v souladu s novou firemní identitou Renaultu, s jehož logem se Duster v Jižní Americe prodává, podstatnější je však profil a zadní část vozu, která ukazuje, že toho na autě z Dusteru mnoho nezbylo. Boky i blatníky jsou jiné a zdá se také, že má Oroch také o poznání delší rozvor.
Jak napovídá velikost trhu pro pick-upy, koncept Oroch není jen tak samoúčelný, Renault do tohoto segmentu v Latinské Americe hodlá vstoupit v blízké budoucnosti minimálně se dvěma modely a není vůbec vyloučeno, že jeden z nich bude vycházet právě z konceptu Oroch. Na panoramatickou střechu ale produkční vůz bude moci určitě zapomenout, stejně jako na efektní držáky na kitesurfing, umístěné na zadním okně.
Nepříliš reálné bude asi také použití dvojice v zadní části vozu umístěných kamer a pneumatik 255/60 R 18, což platí i o sedadlech Cover Carving, které umožňují přidat vrstvy pěny a ochránit tak původní čalounění a současně propůjčit sedadlům individuální vzhled.