Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

E-Fuso Vision One: Těžké nákladní vozidlo s elektrickým pohonem z Japonska

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 31. 10. 2017
6
1
Zobrazit náhledy (6)
Daimler Trucks odhaluje E-FUSO
E-Fuso Vision One je konceptem těžkého nákladního vozidla pro rozvoz zboží na krátkých trasách a ve městech, z nějž může vzniknout sériový model.

Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), patřící pod křídla Daimler Trucks, představuje E-Fuso Vision One. Koncept těžkého nákladního vozidla, který využívá zkušenosti z vývoje a provozu dnes již sériově vyráběného modelu Fuso e-Canter.

E-Fuso Vision One vedle menšího modelu z produkce své značky navazuje i na loňský prototyp Mercedes-Benz Urban eTruck a naznačuje jakým směrem se vydat divize Daimler Trucks v oblasti nákladních vozidel pro krátké trasy a městský provoz.

Koncept vychází se sériového vozidla Fuso Super Great, s nímž sdílí podvozek i skelet kabiny a několik dalších části. K pohonu ovšem využívá pouze blíže nespecifikovaného elektromotoru, jemuž potřebnou energii poskytují baterie s kapacitou 300 kWh.

Nákladní vozidlo s celkovou hmotností kolem 23 tun má užitečnou hmotnost 11 tun a jeho dojezd na jedno nabití baterií se má v závislosti na profilu trasy pohybovat až kolem 350 km.

E-Fuso Vision One vedle své techniky a schopností zaujme i samotným designem, ten působí v případě exteriéru i interiéru minimalistickým dojmem. Kabina řidiče má být přitom komfortně vybaveným pracovištěm, v němž nechybí ani prostor pro odpočinek.

Podle oficiálních tiskových materiálů je v současnosti E-Fuso Vision One skutečně jen konceptem, ale může se zhruba do čtyř let v závislosti na poptávce, legislativě a rozvoji infrastruktury pro elektromobily proměnit v sériový model, který zamíří na vyspělé trhy v Evropě a Japonsku.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Hmmm
houmr
| 1. 11. 2017
Preco 3- napravak ma celkovu hmotnost 23t, ked standardom je 26t, tym padom je aj nizsie uzitocne zatazenie co je 11t a to dnes okolo 10t mozu vozit dvojnapravaky...........

Co este nevnimam moc prakticke je to oplatnovanie, viem ze nahanaju aerodynamiku vozidla, ale realne v premavke to bude pekne ocesane............ Taketo auto sem tam trafi obrubnik, jazdi aj mimo asfaltovych ciest atd.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku