Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EarthRoamer SX je jeden z nejdražších obytňáků na světě. Tipnete si, kolik stojí?

Dominik Kovář Dominik Kovář 28. 11. 2022 • 03:47
13
3
Zobrazit náhledy (13)
EarthRoamer SX EarthRoamer SX EarthRoamer SX EarthRoamer SX EarthRoamer SX EarthRoamer SX EarthRoamer SX EarthRoamer SX

Výrobci obytných vozů se v poslední době předhání v boji o to, kdo postaví větší, luxusnější nebo vybavenější exemplář. EarthRoamer se svým modelem SX nasazují laťku poměrně vysoko.

Firma EarthRoamer je známá přestavbou amerických masivních pick-upů na obytné vozy. V minulosti i současnosti používala firma pro přestavbu spíše pick-upy značky Ford a RAM, v případě nejnovějšího modelu SX je základ z Chevroletu Silverado 6500, který disponuje dieselovým motorem Duramax V8 o objemu 6,6 litru a výkonu 350 koní. 

Model SX je momentálně tím nejlepším, co může EarthRoamer nabídnout. Má nádrž na 380 litrů nafty, 450 litrů pitné vody, 200 litrů odpadní vody, 1600W solární panely a lithium-iontovou baterii o kapacitě 18 kWh, abyste měli jistotu, že i daleko od civilizace budete mít dostatek energie pro napájení jakéhokoliv elektronického zařízení.

Karoserie EarthRoamer SX je relativně lehká. Výrobce totiž používá patentovaný způsob, který spočívá ve výrobě karoserií pomocí vakuového infuzního procesu, který v podstatě spojuje dvě desky z uhlíkových vláken. Výsledkem je lehčí a pevnější konstrukce než u ostatních obytných vozů.

Pro co nejpříjemnější pohyb v terénu má model SX k dispozici třiačtyřicetipalcové pneumatiky Goodyear na vojenských beadlock ráfcích. Chevroletu Silverado mimo silného naftového motoru disponuje také pohonem všech kol v kombinaci se šestistupňovou převodovkou Allison.

Každý model SX má vzduchový podvozek, offroadové tlumiče King a odolné stabilizátory. Vzduchové odpružení poskytuje možnost zvedat nebo snižovat každé kolo nebo nápravu nezávisle dle potřeby. Vpředu i vzadu jsou připraveny navijáky se syntetickým lanem, které utáhnou až 7,5 tuny.

Interiér se snaží nabídnout nejvyšší dávku luxusu a pohodlí. Obývací místnost je vybavena televizí s prostorem pro šest dospělých. V noci se místnost promění v ložnici s manželskou postelí nebo čtyřmi palandami.

Koupelna je vybavena plnohodnotnou suchou vanou se sprchovým koutem. K dispozici je také toaleta, umyvadlo, zrcadlo, odsávací prostor a úložné prostory pro hygienu.

Součástí kuchyňské části je lednička s mrazákem, indukční varná deska, mikrovlnná trouba, pračka se sušičkou, lednice na víno, kávovar nebo hluboký nerezový dřez. Jako doma!

Zadní část vozu nabízí jakýsi dvorek, který mile rádi využijete při příznivém počasí. Součástí kuchyňského balíčku je gril, udírna a dvouplotýnkový vařič. Elektrická markýza a LED osvětlení přispívají k venkovní idylce. 

Tento “dům na kolech” vyjde pěkně draho. Jeho startovací cena začíná na 995.000 dolarech (23.000.000 korun), s příplatky se dostáváme až k hranici 1.100.000 dolarů (25.750.000 korun).

Doporučujeme

Témata
29. 11. 2022 21:55
Re: Náklaďák
Jo to bude celková, nicméně EU obytňáky máš do 3.5t, byť je to dost těsně a lehce se dostaneš přes. Taky je pravda - až teď koukám - že takovéty “nákladní”, tj. nad 3.5t, obytňáky váží klidně i 15 tun a určitě nezvládnou terén. Tak to pak tenhle model pro nějakou americkou divočinu asi chápu :)
29. 11. 2022 07:27
Re: Náklaďák
Dočetl jsem se, že: "GVWR is a term for Gross Vehicle Weight Rating and it represents the maximum amount of weight that your vehicle can handle safely which includes your payload capacity."
Takže 10 tun je nejspíš maximální celková hmotnost :-)
28. 11. 2022 23:18
Náklaďák
Tohle je docela drsné :D Nádrž na 380l bych bral :yes: Jenom teda jestli jsem správně našel a přepočetl hmotnost, tak to váží 10 tun? Jako chápu, zvládne to extrémnější podmínky a terén než nějaký obytný autobus, i tak ale i na poměry US už to asi ztrácí výhody osobáku.