Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ari 1710
Ari 1710
Ari 1710
Ari 1710
14
Fotogalerie

Elektrická dodávka Ari 1710 je z Německa. I když ne tak úplně docela

Ondřej Šámal

Německá automobilka Ari Motors má ve své nabídce hned několik čistě elektrických modelů. Už z jejich designu ovšem poznáte, že vítr fouká z východu.

Dodávky jsou jedním z nejsmysluplnějších segmentů, kam elektřina zamířila. Ve velkých městech jejich okolí vůbec nevadí limitovaný dojezd. Lokálně bezemisní pohon zejména větším modelům pak dává dostatečně suverénní dynamiku podpořenou okamžitou reakcí na sešlápnutí akcelerátoru. Kvůli vyšším cenám se ovšem tahle kategorie zatím většího rozšíření nedočkala.

Novinka v podobě modelu Ari 1710 by to ovšem mohla pomoci změnit. Mateřská společnost Ari Motor sice pochází z Německa, na svých stránkách, které mají i českou mutaci (značka totiž působí i u nás), ovšem upřímně přiznávají, že jsou spíše dodavatelem čínských (nejen) užitkových vozidel. Nástavby u některých větších modelů ovšem podle informací českého zastoupení pocházejí z fabriky v Říčanech u Prahy, nejedná se tudíž o kompletní čínskou výrobu.

Ari 1710 je aktuálně největším modelem v nabídce. Na délku měří necelých šest metrů, na výšku pak 2,59 metru. Přepravní prostor pojme až dvanáct kubíků, přičemž na výběr máte mezi verzí s celkovou hmotností 3,5, nebo 4,25 tuny.

Za variantu s nižší užitečným zatížením v Německu zájemci zaplatí 44.990 eur (asi 1.113.500 Kč), za 4,25tunové provedení si připlatíte zhruba 100 tisíc korun. Základní varianty disponují trakčním akumulátorem s kapacitou 77 kWh, který vystačí až na 279 kilometrů. Alternativní baterie se 101 kilowatthodinami vyjde na dodatečných 126.000 Kč. V takovém případě již Ari 1710 zvládne až 415 kilometrů. V obou případech se o pohon stará vzadu umístěný elektromotor o výkonu 115 kilowattů a točivém momentu 350 Nm. Všechny ceny jsou uvedeny bez DPH.

Video placeholder
Ford E-Transit • Ford

Nejvyšší dobíjecí výkon uveden není, podle oficiálních informací ovšem menší akumulátor na rychlodobíječce z 20 na 80 % doplníte už za 45 minut. Ze zdroje pouze se střídavým proudem se z nuly na 100 procent dostanete za 8 hodin.

Ve výbavě vedle 230V zásuvky pro menší elektrospotřebiče nechybějí například zadní křídlové dveře otevíratelné do úhlu 270 stupňů či boční posuvné dveře o šířce 110 centimetrů. Nákladový prostor je 3,56 metru dlouhý, 1,86 m široký a 181 centimetrů vysoký.

Z komfortních prvků je to spíše málo, než více. Máte sice k dispozici dva displeje, tomu středovému ovšem chybí navigace. Elektromotor navíc k životu probudíte klasickým klíčkem. Za klimatizaci, posilovač řízení a vyhřívané sedadlo řidiče je nutné připlatit. Na druhou stranu již ve standardu máte zpětnou kameru, tempomat a tříletou záruku omezenou na 80.000 km na vůz. Trakční akumulátor je kryt garancí 8 let/400.000 kilometrů.

Alternativa v podobě Mercedesu eSprinter se 100 kW a dojezdem 219 kilometrů v Česku stojí minimálně 1.349.000 Kč bez DPH, za Ford e-Transit se 135 kW a 68 kWh dáte 1.492.200 korun bez daně.