Elektrická Toyota Hilux míří do výroby. Prodej u nás však není jistý
Toyota bude v Thajsku vyrábět a prodávat pick-up Hilux s elektrickým pohonem, ovšem začne s tím nejdříve za rok a půl. V současnosti probíhá vývoj a testování.
Toyota se, na rozdíl od řady jiných značek, nevrhla bezhlavě do elektromobility. Mimo jiné tak zatím nenabízí elektrický pick-up, třebaže její konvenční model Hilux je celosvětovou terénní i užitkovou ikonou. Přesto v roce 2022 ukázala koncept hiluxu poháněného z baterie místo benzínu či nafty.
Čerstvě automobilka potvrdila, že model nazvaný Hilux Revo BEV skutečně půjde do výroby. Má se montovat v Thajsku, a to od konce příštího roku. Tatáž země má být hlavním trhem, kde se bude prodávat. Pick-upy tam tvoří víc než polovinu trhu a hilux tu má spoustu fanoušků i zákazníků – ovšem ty v současné době Toyotě odlákávají čínské značky.
Export kamkoliv jinam včetně Evropy či třeba Austrálie, kde je hilux také velmi oblíbeným vozem, není vyloučen, ale není zatím jistý. Pras Ganesh, viceprezident divize Toyota Motor Asia, se nechal slyšet, že automobilka export elektro-hiluxu zváží.

Vůz v současnosti prochází testováním v různých podmínkách jak co do vozovky, tak i teploty. Neočekávejme však od něj velké dojezdy na jedno nabití. „Čím víc dojezdu mu dáme, tím víc baterie potřebuje, což znamená, že se stává výrazně těžším, takže toho méně uveze,“ říká Ganesh.
„Naším největším otazníkem vždycky je, zda vůz vyhoví požadavkům zákazníků. Vždycky se snažíme pochopit, co s vozem dělají,“ dodává manažer. Konkrétní dojezd, na který automobilka cílí, nezveřejnil, ovšem v minulosti zaznělo něco o zhruba 200 kilometrech na jedno nabití.
V jakých provedeních bude elektrický hilux k mání, také zatím není známo. Koncept měl krátkou kabinu a dlouhou korbu a hnací byla pouze zadní náprava. Zda se do výroby dostane i čtyřkolka či verze s čtyřdveřovou kabinou, a také, v jakých cenách se bude elektrický hilux prodávat, zatím není jasné.