Volkswagen pracuje na vlastním Defenderu. Elektrický offroad chce být designovou ikonou
Platforma MEB koncernu VW Group je natolik modulární, že na jejím základě může prý vzniknout i terénní auto. A Volkswagen ho prý opravdu chystá!
Volkswagen se stává velkým propagátorem elektrického pohonu. V následujících letech chce rozšířit svoji nabídku elektřinou poháněných aut, a to takovým způsobem, že do roku 2025 chce prodávat 1,5 milionu elektromobilů ročně, tedy patnáctkrát více, než je plán pro letošní rok. Nabídka elektrovozů bude opravdu pestrá, ve Wolfsburgu dokonce prý pracují i na pravověrném terénním autě!
Nové elektromobily budou součástí řady ID., jejímž prvním představitelem je kompaktní hatchback ID.3. Ten naznačil i designové směřování dalších členů této rodiny, které budou zkrátka typickými Volkswageny, vozy s jednoduchým, ale nadčasovým designem, který navzdory moderní technice v útrobách bude pořád relativně konzervativní.
Jenže v rámci řady ID. automobilka pracuje také na modelech, které označuje za „Ikony.“ Má se jednat o vozy, které nabídnou netradiční design a svébytný charakter. Jestliže řada ID. obecně chce způsobit takovou revoluci jako kdysi Brouk, „Ikony“ zase chtějí být tvarově ikonické, jako je dodnes první sériový Volkswagen.
Volkswagen pod vedením koncernového šéfdesignéra Klause Bischoffa pracuje na třech takových modelech. Dva už jsme viděli ve formě konceptů – velkoprostorový ID. Buzz a buginu ID. Buggy. První už je schválen pro sériovou výrobu, která má začít v roce 2021, druhý na definitivní schválení teprve čeká.
Jestliže tato dvojice odkazuje na někdejší Volkswageny, konkrétně „busík,“ alias Typ 2, zpopularizovaný hlavně vlnou hippies v šedesátých letech, a buginy stavěné na bázi techniky Brouka, třetí projekt bude zcela svébytný. Má se totiž jednat o pravověrný offroad!
Uvnitř automobilky se mu přezdívá Ruggdzz s odkazem na jeho drsný charakter. Oproti jiným elektromobilům řady ID. se odliší přísně hranatou karoserií, patrně tedy půjde o vůz inspirovaným slavným Land Roverem Defender nebo Mercedesem třídy G. Na délku bude měřit asi 4.600 mm, přičemž vedle pětimístné varianty má být k dispozici i sedmimístné provedení.
Základem bude samozřejmě platforma MEB, přičemž auto bude zřejmě standardně využívat dva elektromotory, jeden u každé nápravy, pro zajištění pohonu všech kol. VW Group mimochodem bude mít několik derivátů MEB – jeden pro kompakty typu ID.3, jeden pro levná malá auta (ten vyvíjí Seat) a další pro velké vozy. Ten se má objevit v chystané Škodě Enyaq a zřejmě právě i v připravovaném offroadu.
Volkswagen Ruggdzz je zatím ve fázi schvalování, spatřit bychom však mohli minimálně ve formě konceptu. Pokud dostane zelenou, dočkáme se ho nejdříve v roce 2023. Nepíšeme o něm přitom poprvé, o jeho přípravách jsme informovali už před rokem, a tak je zřejmé, že to není jen nějaké plácnutí do vody.