Elektrickou Škodu Enyaq již lze objednat v základní výbavě. Za dojezd 390 km dáte milion
První elektrické SUV značky Škoda už můžete pořídit v základní výbavě za avizovanou cenu 1.059.900 Kč. Kromě chudší výbavy se musíte spokojit také s menší baterkou.
Všichni autorizovaní prodejci Škoda Auto v České republice zahajují prodej základní varianty nového elektrického SUV Enyaq iV. Už nějaký čas víme, že provedení s prostým označením 60 se pod milion nevejde, Škodovka krátce po představení vozu prozradila základní cenovku 1.059.900 Kč.
Za tyto peníze dostanete vůz s jedním elektromotorem vzadu, jenž disponuje výkonem 132 kW a 310 newtonmetry točivého momentu. Zrychlení z klidu na stovku vůz zvládne za 8,9 sekundy a pokračovat může na maximální rychlost 160 km/h. Akumulátor Enyaqu iV 60 má kapacitu 62 kWh (využitelných 58 kWh), což má dle metodiky WLTP vystačit na dojezd 390 kilometrů na jedno nabití. Kombinovaná spotřeba se přitom pohybuje mezi 14,6 a 16,4 kWh.
Škodovka říká, že tento model představuje jedinečný poměr ceny a užitné hodnoty. Pravdou je, že částku kolem milionu dnes automobilky žádají i za podstatně menší elektromobily. A Enyaq se navíc chlubí vskutku bohatou základní výbavou.
Standardem jsou devatenáctipalcová kola, přední LED světlomety, bezklíčový přístup, asistent udržování jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek či volba jízdních režimů. Ochuzeni nezůstanou majitelé ani uvnitř. Základní kabina nese označení Loft a dostává čalounění látkou a umělou kůží doplněné hliníkovým broušeným dekorem. Komfortní přední sedadla jsou všestranně nastavitelná, dále nechybí parkovací senzory vpředu i vzadu a ani zadní parkovací kamera.
Pokud nechcete připlácet ani korunu, musíte se spokojit se základní modrou barvou Energy (viz galerie). Veškeré ostatní metalické laky jsou za příplatek minimálně 19.000 Kč. Bez příplatků zůstávají také 19“ kola Proteus, za příplatek 5.000 Kč dostanete aerodynamické obutí Regulus, 15.000 Kč stojí dvacítky Vega a konečně 34.000 Kč o palec větší Betria.
Automobilka avizuje, že tím expanze modelové řady Enyaqu iV zdaleka nekončí. V příštích měsících můžeme vyhlížet čtyřkolky iV 80X (195 kW, 425 Nm) a iV RS (225 kW, 460 Nm), které jsou vždy vybaveny větším balíkem akumulátorů s kapacitou 82 kWh (využitelných 77 kWh). V příštím roce se nabídka rozroste ještě o atraktivnější provedení SUV-kupé, jehož motorová paleta by měla klasického sourozence do puntíku kopírovat.
- Ano32,2%
- Ne67,8%