Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický baby Mustang dorazí za dva roky. Znamená to konec Fiesty?

Stanislav Kolman
Diskuze (15)

Ford před pár dny potvrdil, že jeho evropská budoucnost je čistě elektrická. Po Mustangu Mach-E se dalším přírůstkem stane „baby Mustang“ s technikou VW.

Modrý ovál oficiálně oznámil, že osobní vozy prodávané v Evropě budou co nevidět čistě elektrické. První vlaštovkou moderní éry se stane crossover Mustang Mach-E, který co nevidět doplní další model. O něm teď britský AutoExpress přinesl exkluzivní informace.

Ford potvrdil, že od roku 2023 bude po dobu šesti let odebírat od Volkswagenu architekturu MEB, dohromady by mělo jít o zhruba 600.000 platforem. Kooperace je výsledkem dříve oznámené spolupráce, která se nejprve týkala užitkových vozů, později se ale rozrostla právě na elektromobily.

Video se připravuje ...

Na modulární architektuře MEB vyvíjené jen a pouze pro čistě elektrické vozy bude postavena další novinka Fordu, o které se v zákulisí hovoří jako o „baby Mustangu“. Podle informací britského časopisu dorazí nový model v roce 2023 a velikostně bude odpovídat Volkswagenu ID.3. Dostane však výraznější proporce ve stylu crossoveru a hlavně masku inspirovanou ikonickým Mustangem, stejně jako je tomu v případě Mustangu Mach-E.

Výrobu elektromobilu obstará závod v Kolíně nad Rýnem, který se má v průběhu několika příštích měsíců transformovat na továrnu elektroaut. Jen do závodu v Kolíně investuje Ford jednu miliardu dolarů (asi 22 miliard korun) a protože platforem o Volkswagenu nakoupí opravdu hodně, pravděpodobně nezůstane jen u jediného elektromobilu. V příštích čtyřech letech má pak modrý ovál proinvestovat v souvislosti s elektrifikací 22 miliard dolarů (470 miliard Kč).

Britský magazín kromě jiného připomenul, že v závodě v Kolíně nad Rýnem se aktuálně vyrábí malá Fiesta. Existují spekulace, podle kterých by malý model v nabídce Fordu mohl definitivně skončit a měl by být nahrazen právě novým elektromobilem. Zdroje AutoExpressu se ale přiklání k variantě, že se výroba Fiesty přesune do Valencie, která produkci modelu zajišťovala do roku 2012.

Stanislav Kolman
Diskuze (15)

Doporučujeme

21. 2. 2021 14:01
Re: Znamená to konec Fordu
Ako mozu mat vo forde desatrocnu viziu, ked vsetko zavisi od toho, ako sa vyspia politici?

V Amerike vsadil cisto na pickupy a SUV a tam sa rozhodne o jeho buducnosti - kym mu v USA pojde biznis, o existenciu sa bat nemusi. Plus Cina.

V Europe to podla mna bude musiet zabalit, jedhoducho zatvori zavody ako v Brazilii... S cisto elektro podla mna nespravi ani stvrtinu predajov a osud je jasny... Podla mna s tym tak nejak pocita - americke automobilky sa jednoducho zbavuju stratovych aktivit a trhov (GM a opel)- radsej nevyrabat nic ako stratu - a sustredia sa na to, co zaraba, aj ked to znamena zmensenie firmy.
21. 2. 2021 11:56
Re: Znamená to konec Fordu
Jo, ty myslíš ty trapné levičácko-progresivistické kecy o elektrifikaci, hybridizaci, autonomní jízdě a komoušské "sdílené mobilitě" :no: ? Tak to díky za doporučení, ale nerad zvracím! :-O
21. 2. 2021 11:29
Re: klik, klik, klik, klik..................................
Třeba už lidi konečně prohlédnou a vykopou elektrofašisty z evropského parlamentu... :*)
21. 2. 2021 10:01
Re: klik, klik, klik, klik..................................
Možno práve preto. Za dva roky sa môže stať vecí...
21. 2. 2021 09:32
Re: Znamená to konec Fordu
ano existuje, muzes si je shlednout jako videa i v cestine od lidi kteri se tim zivej treba primo ve Skodovce, to je tady v diskuzi fakt tolik lidi co neumej pouzivat google a youtube? :-O