Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Hummer nabídne sundavací střechu a nové baterie s obří kapacitou

Ondřej Mára Ondřej Mára 6. 3. 2020 • 13:59
19
1
Zobrazit náhledy (19)
Hummer H1 Hummer H1 Hummer H1 Hummer H1 Hummer H1 Hummer H1 Hummer H1 Hummer H1 Hummer H1 Hummer H1 Hummer H1 Hummer H1 Hummer H1 Hummer H1

Nedávné dny elektromobility v michiganském závodě společnosti General Motors přinesly několik zajímavostí i o chystaném elektrickém pick-upu Hummer.

Návrat slavného jména Hummer oznámila automobilka GM již před několika týdny, kromě tvarů masky a několika působivých technických parametrů nám toho o něm ale mnoho neprozradila. Další várku informací prý zveřejnila až během dvoudenní akce „EV Days“ ve svém závodě v Michiganu, kde informovala o svých plánech na elektrifikaci.

Zahraniční kolegové z Motor1 však upozornily i na několik novinek vztahujících se k elektrickému Hummeru. Ten by totiž měl být dostupný s demontovatelnou střechou ve stylu „Targa“, jakou nabízí například nový Jeep Wrangler/Gladiator.

Střecha by se měla skládat ze dvou odstranitelných panelů nad předními sedadly a dvou odstranitelných panelů nad zadními sedadly. Každý z panelů by navíc měl mít speciální úložné místo v předním zavazadlovém prostoru. Zatím však není jasné, zda půjde o standardní či příplatkovou výbavu.

Další novinky se pak vztahují k velikosti očekávaného elektrického pick-upu. Zatímco poziční světla na střeše první fotky navozovala dojem plnotučného „heavy-duty“ pick-upu, podle informací z Motor1 by se mohlo jednat spíše o tzv. „half-ton“ pick-up. Pro představu bychom tak nový Hummer mohli srovnávat například s Fordem F-150 nebo chystaným elektrickým pick-upem Rivian R1T.

Poslední zajímavá informace se pak vztahuje k novým bateriím. GM chce totiž pro všechny své elektromobily využívat speciální baterie a bateriové-packy s označením „Ultium“. Kapacita baterií by se přitom měla pohybovat od 50 kWh (menší elektromobily) až po závratných 200 kWh (pick-upy, užitková vozidla).

Pro srovnání, Tesla v současnosti nabízí největší baterii o kapacitě 100 kWh, zatímco elektrický pick-up Rivian R1T slibuje baterie o kapacitě cca 135 kWh. Rekordně velká baterie by pak měla těžkým a výkonným vozům zajistit podle očekávání GM dojezd na úrovni cca 400 mil, tedy zhruba 644 km.

video

Kromě obří kapacity by však baterie měly nabídnout i extrémně rychlé nabíjení. Zatímco většina elektromobilů z produkce dostane menší 400 V baterie s nabíjením maximálním výkonem 200 kW, Hummer (a zřejmě další elektrické pick-upy) by měly dostat baterie 800 V  s podporou nabíjení o výkonu až 350 kW. Podobné parametry přitom nabízí například Porsche Taycan.

Na závěr ještě připomeneme, že elektrický Hummer slibuje výkon okolo 745 kW (cca 1013 k), točivý moment cca 15.590 Nm a akceleraci z 0 na 96 km/h za pouhé 3 sekundy. Premiéra vozu by měla být naplánována na následující měsíce, podle informací Motor1 konkrétně na 20 května. Do výroby však elektrický Hummer zamíří až na podzim roku 2021.

Jeho výroba by měla probíhat na nové výrobní lince závodu GM Hamtramck v Detroitu, která bude určena pouze výrobě elektromobilů. Kromě Hummeru by zde pak měl vznikat například i nový elektrický Cadillac Lyriq, jež by podle prvních očekávání měl být luxusním SUV na základech Hummeru.

Související články

Témata
Avatar - KANKUNEN
6. 3. 2020 09:47
Pohrdání přírodou
Co už praštěnějšího vyrobit, aby to mělo zapsáno emise nula. Možná tak řízený zkrat.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku