Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Voyah Dreamer
Voyah Dreamer
Voyah Dreamer
Voyah Dreamer
16
Fotogalerie

Elektrický Voyah Dreamer se představuje jako jedno z nejrychlejších MPV na světě

Elektrické MPV dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy, uvnitř přitom nabízí maximální komfort.

Automobily typu MPV jsou na většině trhů postupně vytlačovány SUVčky, přesto se najdou země, kde se jim daří přežívat. Jedním z těchto míst je i Čína, kde jsou vozy typu MPV mnohdy dokonce vyhledávány movitými zájemci, kteří touží po kombinaci prostornosti a nadstandardního luxusu.

Na čínském trhu přitom dosud mohli vybírat například z modelů Buick GL8 Avenir nebo Lexus LM, nově se však nabídka rozrůstá také o nový elektrický model Dreamer, který je teprve druhým produkčním modelem čínské automobilky Voyah. Nejspíš přitom nepřekvapí, že prvním modelem bylo elektrické a plug-in hybridní SUV Free s až sedmimístnou kabinou.

Vraťme se ale k modelu Dreamer, který svými tvary vzdáleně připomíná Toyotu Sienna. Naprosto jedinečně je však pojatá maska, jejíž robustní chromovaná mřížka zabírá ¾ přídě. Podobně překompenzované jsou pak i boční nasávací otvory v náraznících, zatímco světla mají úzký protáhlý tvar a napříč maskou jsou opticky propojena chromovanou linkou.

Obří maska chladiče je však nejspíš jen dekoračním prvkem, neboť elektrické pohonné ústrojí tak masivní chlazení obvykle nepotřebuje. Automobilka sice konkrétní technické parametry modelu Dreamer nezveřejnila, rozhodně ale nepůjde o žádné ořezávátko. Akceleraci z 0 na 100 km/h totiž zvládne údajně za 5,9 sekundy, což z něj dělá nejspíš jedno z nejrychlejších SUV světa.

Podle spekulací zahraničních redakcí je přitom docela možné, že se pod kapotou nového MPV ukrývají podobné technické základy, na kterých vznikl první model značky, tedy SUV Free. To je osazeno dvojicí elektromotorů s kombinovaným výkonem 510 kW, nejvyšším točivým momentem 1040 Nm a napájení zajišťuje baterie s kapacitou 88 kWh.

Zatím se však jedná pouze o spekulace, na jejichž potvrzení či vyvrácení si ještě budeme muset počkat. Výrobce už ale ukázal alespoň pohled do kabiny, která je standardně osazena čtyřmi individuálními sedadly s vyhříváním, chlazením i masážními funkcemi.

Palubní deska obsahuje rovnou tři displeje, kdy klasický digitální přístrojový štít a infotainment doplnila ještě obrazovka před spolujezdcem. Uprostřed je pak mohutná plovoucí středová konzola, která kromě voliče převodovky, držáků nápojů a několika tlačítek nabízí také loketní opěrky a úložné prostory.

V zadní části vozu, kterou od kabiny odděluje přepážka, jsou pak dvě sedadla s integrovanými podnožkami, loketními opěrkami a uprostřed instalovaným displejem, který pravděpodobně složí k ovládání dalších funkcí vozu. Jejich rozsah zatím neznáme, v přepážce by však mohla být ukryta velká obrazovka, zatímco po jejích stranách můžeme vidět kvalitní reproduktory.

Nad zadními sedačkami navíc můžeme vidět prosklenou střechu a stropnici s integrovaným ambientním osvětlením, které možná po vzoru vozů Rolls Royce imituje noční oblohu. Přístup je pak řešen posuvnými dveřmi po obou stranách kabiny.