Elektrický VW Golf v modré a stříbrné: Eins, zwei, e-Polizei
Sedmičkový Volkswagen Golf dostal klasické modrostříbrné barvy, nápisy Polizei a patřičnou výbavičku včetně výstražných diodových světel na střeše a v přední masce. V interiéru pochopitelně nechybí ani další zařízení, které muži a ženy zákona ke své práci potřebují, moderní digitální vysílačky a tak podobně. Říkáte si, že Golfy poslední generace potkáváte ve službách německé policie už celkem často?
Tenhle kousek je ale jiný, zatím zřejmě jediný prototyp. Jde totiž o e-Golf. Pod jeho kapotou tak netrůní žádné TDI ani TSI, ale elektromotor. Oproti sérii se nezměnil jinak jeho výkon, stále poskytuje 85 kW a 270 N.m. Čekali bychom, že policisté dostanou nějakou posilu navíc. Ani lithium-iontová baterie určitě nemá větší kapacitu. Záleží i na dojezdu, automobilka raději uvádí rozmezí 130-190 km podle přírodních podmínek, jízdního stylu a zatížení. Akční rádius tohoto druhu vozidel je na nich závislý jako žádný jiný. Do města to stačit bude, mimo něj těžko. Na každých 100 km jízdy pak spotřebuje 12,7 kWh elektrické energie. Zrychlení z klidu na šedesátku během 4,2 s, případně na stovku za 10,4 s jsou každopádně působivé, ale to elektromobily, které mají k dispozici plný výkon už od nulových otáček, umějí prostě tak nějak z principu.
Kompaktní hatchback je plně funkční, může tedy rovnou vyrazit do služby. A o tom, že skutečně půjde do testovacího provozu, se Volkswagen zmiňuje v oficiálních materiálech jednou větičkou. Představí jej 9. září na Mezinárodním veletrhu policejní výbavy ve východoněmeckém Lipsku.
I policisté přece musí ukázat daňovým poplatníkům, že myslí „ekologicky“ a jezdí v „bezemisních“ autech. Jistě, ale problémem je jaksi o dost vyšší cena než u vozů s konvenčními motory... Automobilka o přesné částce mlčí, nezapomněla však podotknout, že firemní divize osobních vozů má se speciálními úpravami vozů nejen pro bezpečnostní, ale i záchranné složky a také například autoškoly dlouholeté zkušenosti.