Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mahindra BE 6e
Mahindra BE 6e
Mahindra BE 6e
Mahindra BE 6e
20 Fotogalerie

Elektromobily chce jen EU? Indická Mahindra má za den 30.000 objednávek

Michal Dokoupil

O elektromobilitě koluje spousta mýtů, jedním z těch nejčastějších je, že kromě Evropy a možná Číny nikoho jiného nezajímá. Že to možná nebude tak úplně pravda, ukazují objednávky indické elektrické novinky od Mahindry.

Mahindra & Mahindra je jednou ze tří velkých indických automobilek a evropanům je známá díky vlastnictví italského designérského studia Pininfarina, které dnes také produkuje vlastní elektrické supersporty. Až do roku 2022 také vlastnila korejskou automobilku SsangYong a vozy Mahindra se donedávna oficiálně prodávaly i na sousedním Slovensku.

K nabídce levných spalovacích sedanů a SUV Mahindra se už v roce 2023 objevil první elektromobil XUV400, postavený na základě i u nás prodávaného SsangYongu Tivoli. Nedávno však Mahindra představila první dva modely na dedikované elektrické platformě INGLO. Ta je sice z vlastního vývoje indické firmy, využívá ale komponenty platformy MEB od Volkswagenu, například motory nebo baterie.

Video placeholder
Audi Q4 e-tron MEB • Audi

Menší z dvojice SUV kupé, Mahindra BE 6e, velikostně stojí kousek pod Škodou Elroq, zatímco XEV 9e o pár milimetrů přerůstá Škodu Enyaq. Stejně jako české vozy na platformě MEB i jejich vzdálení indičtí příbuzní mají pohon zadních kol, s výkonem 170 nebo 210 kW. Baterie jsou na výběr dvě, obě s chemií LFP a kapacitou 59 nebo 79 kWh. Podobně jako MEB vozy zvládají nabíjení výkonem až 175 kW.

Menší z dvojice začíná na domácím trhu v přepočtu na 540.000 Kč, zatímco za XEV 9e zaplatí zájemci minimálně 620.000 Kč. Na Indii tedy auta nejsou úplně levná, zájem o ně přesto je. Hned první den přišlo podle informací přímo od Mahindry 30.179 objednávek. Objednávka je navíc podmíněna zaplacením poplatku v hodnotě asi 5000 Kč, nemusí tedy jít o úplně prázdná čísla. Větší zájem byl o dražší XEV 9x, které si připsalo 56% ze všech objednávek.

Na Indii jde o impozantní čísla, za celý loňský rok se totiž v zemi prodalo dohromady jen kolem 100 000 kusů elektrických vozů. A to ještě většinou levnějších, nejprodávanějšími byly totiž elektrické modely lokální značka Tata. Těch je dnes už pět a jejich ceny začínají v přepočtu od 220.000 Kč.