Elektromobily koncernu VW slaví úspěchy. Celosvětové prodeje rostly, bodovala i Škoda Enyaq
Volkswagen měl možná s elektromobily pomalejší start, současné generace jeho modelů jsou už však velmi dobré. Zákazníci si toho všímají a prodeje rostou, zejména v Evropě meziročně o více než 100 %.
Volkswagenu se letos s elektromobily daří. Celosvětové prodeje stouply za první čtvrtletí o 59 % ve srovnání se stejným obdobím v minulém roce. Dohromady udal 216.800 čistě elektrických vozů napříč značkami, loni to bylo jen 136.400 kusů.
Dařilo se zejména v Evropě, kde Volkswagen prodal 158.100 elektromobilů, což je nárůst dokonce o 113 % ve srovnání s prvním čtvrtletím 2024. Třeba v Německu bylo sedm nejprodávanějších bateriových vozů v první desítce právě od tohoto koncernu. V Evropské unii drží 26 % celkového trhu s elektromobily. V USA se rostlo o 51 % na 19.900 kusů a ve zbytku světa mimo Čínu o 63,7 % na 12.800 kusů.
Celosvětově nejprodávanější jsou dvojice Volkswagen ID.4 a ID.5, kterých se prodalo 43.700 kusů. Následuje Audi Q4 e-tron s 22.800 kusy, Škoda Enyaq s 20.200 kusy a Volkswagen ID.7 s 19.100 kusy. Daří se i dražším modelům, protože následuje sourozenecká dvojice Audi Q6 e-tron s 16.000 kusy a Porsche Macan se 14.200 prodanými vozy. Následuje ID.Buzz s 12.700 kusy, a desítku uzavírají dva modely Cupry, Born s 11.000 prodanými kusy a Tavascan se 7.600.
Všude ale situace nebyla tak dobrá, protože v Číně naopak prodeje klesly o 36,8 % na 25.900 kusů. Zde je na vinně velmi silná konkurence od domácích značek a také slabší přijetí některých nových modelů, včetně Volkswagenu ID.7 nebo ID.Unyx. Škoda na tamním trhu stále nenabízí jediné elektrické auto. Na šanghajském autosalonu tento měsíc se ovšem představí několik novinek, kterými chce Volkswagen pád na čínském trhu zastavit.

Zdroj: Volkswagen | Zdroj videa: Volkswagen