Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Energetické společnosti chtějí dálkově odpojovat elektromobily z nabíječek. Proč?

Ondřej Mára Ondřej Mára 21. 9. 2020 • 23:40
14
127
Zobrazit náhledy (14)
Porsche postavilo park supernabíječek pro elektromobily Porsche postavilo park supernabíječek pro elektromobily Jak jsou servisy a pojišťovny připraveny na opravy elektroaut Ionity Ionity Ionity Ionity Ionity Ilustrační foto

Nová pravomoc by energetickým společnostem umožnila na dálku odpojovat elektromobily připojené k domácím nabíječkám, což má přispět k ochraně sítě před přetěžováním.

Majitelé elektromobilů, kteří mají vlastní možnost nabíjet přes výkonnější wallboxy na vlastním pozemku, mají v současnosti o několik starostí méně. Nemusí se přetahovat o místo u veřejných nabíječek, nabíjejí kdykoliv se jim zachce a stále mají svůj vůz plně pod kontrolou. Ve Velké Británii by se to ale brzy mohlo změnit.

Britský energetický kontrolní úřad Ofgem, který by měl plnit roli ochránce spotřebitelů, totiž v současnosti řeší žádost energetických společností, které volají po možnosti na dálku odpojovat elektromobily od nabíječek v případě vysokého zatížení sítě.

Návrh, který měl být uveden ve zprávě DCUSA (Distribution Connection and Use of System Agreement/Dohoda o distribuční připojení a používání systému), doslova uvádí: „Elektrické sítě ve Velké Británii nebyly navrženy tak, aby uspokojily další významnou poptávku, jakou představují některá spotřebitelská zařízení (jako jsou elektromobily a jejich nabíječky).

Pro řešení tohoto problému je prý nezbytné „dovolit distributorům kontrolu zařízení (jako jsou elektromobily) připojených k infrastruktuře chytrých elektroměrů“. Energetici ale současně dodávají, že by se mělo jednat až o poslední nouzovou možnost zásahu.

K uplatnění tohoto protiopatření by tak mělo docházet až v momentech, kdy v řešení tohoto problému selžou „tradiční tržní opatření“. Web AutoExpress, který na návrh upozornil, pak jako příklad zmiňuje například noční hodiny s výhodnějšími tarify elektrické energie, kterých by mohlo najednou využít až příliš mnoho majitelů elektromobilů.

Aby bylo možné tento návrh realizovat, musely by být domácnosti vybaveny novou – již třetí – generací chytrého elektroměru. Ten by navíc umožňoval v případech extrémního zatížení sítě omezit i výkon centrálního elektrického vytápění. Lidé by přitom podle současného návrhu de facto neměli nárok na kompenzaci.

Graeme Cooper, ředitel organizace National Grid pro dekarbonizaci, přitom v některých dřívějších prohlášeních zmínil, že ve Velké Británii existuje dostatečná kapacita pro připojení elektromobilů do nabíječek téměř kdykoliv. Předpokládal, že pokud by na elektromobilitu přešli přes noc téměř všichni, zvedla by se spotřeba zhruba jen o 10 procent.

Je jedno, kdy přijdete domů a zapojíte svůj elektromobil do zásuvky. Nabije se, když to budete potřebovat,“ cituje AutoExpress jeho dřívější prohlášení. Cooper ale později dodal, že by se nabíjení mohlo přerušit například ve večerních hodinách, kdy bývá největší odběr elektrické energie.

Bude tedy zajímavé sledovat, jak se Britové s požadavkem energetických společností vypořádají. Na přechod k čisté elektromobilně totiž není připravena prakticky žádná rozvodná síť, rozhodnutí britského úřadu Ofgem by se tak mohlo do budoucna stát inspirací pro další (nejen evropské) státy. Rozhodnutí úřadu se přitom očekává před začátkem jara příštího roku.

Související články

Témata
23. 9. 2020 22:53
Re: Tak to je paráda :-)
Počkej, můžeš k tomu říct něco víc? Destilace i krakování potřebuje vnější energii v podobě tepla.
Exotermní je v jakém rozsahu? Vše co jsme prošel mluví o endotermní reakci.
23. 9. 2020 17:37
Re: Tak to je paráda :-)
Chápeš, že ta energie, o které mluvím, vzniká chemickými procesy, které vůbec nemusí CO2 vypouštět? Je nutné zahřát ropu na určitou teplotu, ale ve výsledku je reakce exotermická...ne, prostě fanatismus...
23. 9. 2020 14:40
Re: Tak to je paráda :-)
Myslím, že sám popisuješ to o čem problém je. K výrobě paliv z ropy je potřeba energie. Je uplně jedno jestli je elektrická nebo tepelná a jestli je z vnějšku a nebo si jí vyrobí rafinérie sama spalováním. Prostě na přepracování ropy na palivo je ta energie potřeba a má příslušný ekvivalent CO2.
23. 9. 2020 12:25
Re: Spravne opatreni
Doporučuju jakoukoliv diplomovou práci, ne odkazy na eko stránky. Výběr nechám na tobě, projdi si jich pár a uvidíš, tak je to vysvětlené i pro méně nadané spoluobčany.
Elektrika se ke zpracování ropy nepoužívá, respektive, jak jsem psal, existují rafinerie, které mají vlastní elektrárnu poháněnou odpadním teplem, které vzniká chemickými reakcemi při zpracování ropy...
Ale vím, je to těžké se ubránit tomu dělat copy+pase na ty (v nejleším) zavádějící až zcela lživé informace, které máš tak pěkně zpracované.
Každopádně odvádíš celé ekologii medvědí službu, což mě vlastně pěkně štve, protože jsi exemplární příklad toho, proč vás mají lidi za blázny nebo teroristy, i když to někdo může myslet dobře
23. 9. 2020 12:20
Re: Tak to je paráda :-)
Opět reakce, která se pouze snaží odvést pozornost od tvé neznalosti, ignorace a fanatismu, gratuluju, jsem rád, že tě tu nikdo nebere vážně.
Z 1kg uhlí se vyrobí více tepla než elektriky, tak proč vůbec bychom měli někde topit elektrikou? To je stejná logika...tvl!
Nech si zmapovat celý proces - crackování, destilaci, odloučení atd včetně energetických toků, kde se ta energie bere a jaká je celková energetická bilance, ale pozor, to už je VŠ, pro tebe bohužel...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku