Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Eterniti Hemera: Brit s německými geny

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Nová britská značka nám slibovala luxusní super-SUV s díly od různých výrobců. Co se z toho na IAA vyklubalo?

Ano, skutečně je to Porsche Cayenne, byť poměrně radikálně modifikované. Dobrá, vývoj zcela vlastního auta by stál hodně peněz. Jenže, takových přestaveb na základě původního i aktuálního SUV od Porsche jsme viděli... Zkrátka a dobře: pořád jde spíše o tuning.

Na autosalonu se ukazuje sice prototyp, ale karoserie je již v produkční verzi. Všechny panely jsou údajně nové a jako materiál na ně posloužil karbon. Ano, je pravda, že Hemera má oproti Cayenne rozšířené boky a další stylistické modifikace. Ale například logo výrobce využívá původní štít, ve kterém se nacházel emblém Porsche... Oficiální fotka hliněného modelu v životní velikosti pak trochu mate. Vývoj vedl Alastair Macqueen, který se podílel například na Jaguaru XJ 220, pro bývalého prodejce luxusních automobilů jiných značek pracuje i ex-pilot F1 Johnny Herbert.

Platforma vozu pochází dle oficiální zprávy od VW Group, čímž je potvrzen dárce důležitých orgánů, byla přepracována, ale jak, to Eterniti tají. To vše platí i o motoru. Vidlicový osmiválec 4,8 l přeplňovaný dvojicí turbodmychadel posílil na 462 kW (628 k), maximální rychlost vozu leží někde u 290 km/h. Cayenne je bráno jako luxusní SUV. Prostor pro dvojici zadních pasažérů v Hemeře ovšem připomínají spíše opravdu přepychové limuzíny. Obě sedadla jsou sklopná, chlazená a vyhřívaná. Nechybí dvojice iPadů s bezdrátovými klávesnicemi, ani bar.

Hemera prý půjde do výroby příští rok, továrna je ve stadiu příprav a měla by být hotová ještě letos. Dodávky začnou v létě 2012 a klienti zaplatí minimálně asi 150 tisíc liber (necelých 4,3 mil. korun). Showroom bude umístěn přímo v londýnské centrále, kde bude probíhat i servis všech vozů. V případě nouze se budou mechanici přepravovat letecky - náš zákazník, náš pán.

Další prodejní místa se chystají. Značka chce být zastoupena ve všech velkých zemích a na důležitých trzích včetně Asie a Tichomoří, bohaté zákazníky najde určitě i v arabských státech. Zastoupení vzniknou nejdříve v Hong Kongu, Taipei i japonském Tokiu, kontinentální Čína bude následovat v roce 2013.

Aston Martin s luxusním crossoverem značky Lagonda zatím otálí, Maserati představilo nový Kubang na stejném místě jako Eterniti Hemeru a konkurenční model Bentley je ve stadiu vývoje. Projekt Eterniti má náskok, ale nejdříve se musí úspěšně rozjet. Počítá se ovšem i s dalším SUV a se supersportem, který odhalují další zveřejněné skici. Bude základem závodního programu.

Otázka na závěr: Jak se na použití stejného názvu Hemera tváří francouzská firma PGO?

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - Pekelná Micinka
14. 9. 2011 15:14
Věční hemeroid
Blbější název nevymyslíš a auto stojí taky za h..... 8-s