Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Eterniti Hemera: Brit s německými geny

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 14. 9. 2011 • 20:07
29
1
Zobrazit náhledy (29)
Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors
Nová britská značka nám slibovala luxusní super-SUV s díly od různých výrobců. Co se z toho na IAA vyklubalo?

Ano, skutečně je to Porsche Cayenne, byť poměrně radikálně modifikované. Dobrá, vývoj zcela vlastního auta by stál hodně peněz. Jenže, takových přestaveb na základě původního i aktuálního SUV od Porsche jsme viděli... Zkrátka a dobře: pořád jde spíše o tuning.

Na autosalonu se ukazuje sice prototyp, ale karoserie je již v produkční verzi. Všechny panely jsou údajně nové a jako materiál na ně posloužil karbon. Ano, je pravda, že Hemera má oproti Cayenne rozšířené boky a další stylistické modifikace. Ale například logo výrobce využívá původní štít, ve kterém se nacházel emblém Porsche... Oficiální fotka hliněného modelu v životní velikosti pak trochu mate. Vývoj vedl Alastair Macqueen, který se podílel například na Jaguaru XJ 220, pro bývalého prodejce luxusních automobilů jiných značek pracuje i ex-pilot F1 Johnny Herbert.

Platforma vozu pochází dle oficiální zprávy od VW Group, čímž je potvrzen dárce důležitých orgánů, byla přepracována, ale jak, to Eterniti tají. To vše platí i o motoru. Vidlicový osmiválec 4,8 l přeplňovaný dvojicí turbodmychadel posílil na 462 kW (628 k), maximální rychlost vozu leží někde u 290 km/h. Cayenne je bráno jako luxusní SUV. Prostor pro dvojici zadních pasažérů v Hemeře ovšem připomínají spíše opravdu přepychové limuzíny. Obě sedadla jsou sklopná, chlazená a vyhřívaná. Nechybí dvojice iPadů s bezdrátovými klávesnicemi, ani bar.

Hemera prý půjde do výroby příští rok, továrna je ve stadiu příprav a měla by být hotová ještě letos. Dodávky začnou v létě 2012 a klienti zaplatí minimálně asi 150 tisíc liber (necelých 4,3 mil. korun). Showroom bude umístěn přímo v londýnské centrále, kde bude probíhat i servis všech vozů. V případě nouze se budou mechanici přepravovat letecky - náš zákazník, náš pán.

Další prodejní místa se chystají. Značka chce být zastoupena ve všech velkých zemích a na důležitých trzích včetně Asie a Tichomoří, bohaté zákazníky najde určitě i v arabských státech. Zastoupení vzniknou nejdříve v Hong Kongu, Taipei i japonském Tokiu, kontinentální Čína bude následovat v roce 2013.

Aston Martin s luxusním crossoverem značky Lagonda zatím otálí, Maserati představilo nový Kubang na stejném místě jako Eterniti Hemeru a konkurenční model Bentley je ve stadiu vývoje. Projekt Eterniti má náskok, ale nejdříve se musí úspěšně rozjet. Počítá se ovšem i s dalším SUV a se supersportem, který odhalují další zveřejněné skici. Bude základem závodního programu.

Otázka na závěr: Jak se na použití stejného názvu Hemera tváří francouzská firma PGO?

Související články

Témata
Avatar - Pekelná Micinka
14. 9. 2011 15:14
Věční hemeroid
Blbější název nevymyslíš a auto stojí taky za h..... 8-s

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku