Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EU chce mít na silnicích do roku 2030 nejméně 30 milionů aut bez emisí

ČTK ČTK 7. 12. 2020 • 11:19
37
134
Zobrazit náhledy (37)
Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV

Evropská unie chce mít do roku 2030 na svých silnicích nejméně 30 milionů aut bez emisí, a snaží se členské státy odvrátit od dopravy využívající fosilní paliva.

Informovala o tom agentura Reuters s odvoláním na dokument o budoucí strategii, který má Evropská komise (EK) oficiálně zveřejnit příští týden. Brusel se chystá předložit opatření, která se mají vypořádat se čtvrtinou emisí skleníkových plynů z dopravy. EK se k věci nevyjádřila.

 "Cíle EU být do roku 2050 klimaticky neutrální nelze dosáhnout bez zavedení ambiciózních opatření na snížení závislosti dopravy na fosilních palivech," stojí v dokumentu. K tomu, aby EU svých klimatických závazků dosáhla, bude třeba "nejméně 30 milionů vozů bez emisí do roku 2030," uvádí dále.

To by znamenalo ohromný pokrok ve srovnání s 1,8 milionu elektrických a hybridních vozů, jež byly v Evropě podle neziskové organizace ICCT registrovány na konci minulého roku.

Některé unijní země, například Francie či Slovinsko, už stanovily datum, po němž se v nich nebudou prodávat nová auta s pohonem na fosilní paliva. Prodej vozů s nižšími emisemi stoupá a zvýšil se i během pandemie covidu-19. Hlasy z automobilového odvětví nicméně opakovaně varují, že prodej "čistých aut" může zbrzdit nedostatečná infrastruktura.

Dokument, na nějž Reuters odkazuje, uvádí, že Evropa bude v roce 2030 potřebovat tři miliony dobíjecích stanic a jeden tisíc vodíkových čerpacích stanic. Nyní má Evropa kolem 200.000 dobíjecích míst. Brusel podle dokumentu příští rok představí plán ohledně zavádění těchto zařízení a jeho financování.

Evropská unie se chystá příští rok navrhnout přísnější standardy ohledně emisí oxidu uhličitého pro osobní vozy a dodávky od roku 2025, stojí v dokumentu, podle nějž by se mohla tato opatření případně rozšířit i na autobusy.

Do roku 2030 má Brusel v plánu zdvojnásobit a do roku 2050 ztrojnásobit vysokorychlostní železniční dopravu. Do roku 2035 mají být podle dokumenty pro trh připraveny lodě a letadla bez emisí.

Související články

Témata
14. 12. 2020 08:34
Re: ...
Jenže oni jsou v tomhle ohledu oproti nám napřed. Oni totiž už dostatek JE mají (Míněno, třeba USA, Japonsko, Francie). My máme 2, což je jednoduše málo. Nejlevnější je rozšířit naše JE o další bloky.
14. 12. 2020 08:28
Re: ...
Jestli tomu tak není z důvodu destabilizace sítě takovými lokálními zdroji. Není to úplně žádoucí, aby soláry na baráku dodávaly proud do sítě podle toho jak se to jejich majitelům hodí. S ohledem na fakt, že elektřina nejde skladovat je ideální mít její výrobu pod kontrolou. Nahodilé jevy jako slunce nebo vítr do toho vnášejí problémy pokud je takových nevypočitatelných zdrojů hodně. Proto se s OZE počítá právě jako s doplňkovým zdrojem energie.
13. 12. 2020 15:12
Re: ...
Ok, neco ti najdu. Pak pošlu.
Tady jde o to, že sama Drabova kterou citujes říká, že bez je se nakonec obejdeme.
Dnes je v ČR stav takový, že pokavad chceš být výrobce ele a prodávat to co nepotřebuješ do sítě tak jsi za to pokutovan a nebo je nastaveno nevyhodne měření plus nízká cena.
13. 12. 2020 11:04
Re: ...
Ano presne tak. Ono to totiz jinak nejde. Uz nekolikrat jsem te zadal o odkaz na nejakyho odbornika, ktery by vysvetloval tuhle koncepci o ktery pises a stavel ji do nejakeho realneho svetla, tak jako ja ti poslal rozhovor s Drabovou. Do ted si mi nic nebyl schopny poslat. Rad budu uvazovat o jinem zpusobu reseni, ale o zadnem jinem nevim a ty si stale jen meles svoji ale odkaz zadny.
13. 12. 2020 08:59
Re: ...
Ty ale nechceš pochopit, že je i jiná cesta, co? Ty máš prostě svou pravdu a o jiné nechceš ani uvažovat. Je to tak?
Ja jsem schopný uvažovat o je. Ale finančně je to fakt pro ČR šíleně. Politická situace je dnes děs viz prezident a třeba na něj navazany Nejedlý atd a to zmiňovala i Drabova. A nedokážeme v termínu a za dodržení ceny opravit ani 200km dálnice...
I sama Drabova uznala že ve finále se bez je obejdeme.
A doufám že jsi odkaz co posíláš četl, aby jsi poznal jak jsou dnes pro tohle v ČR nevýhodné podmínky a drastické pokuty za výrobu do sítě.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku