Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2012: Hyundai i30 – Pět hvězd i pro druhou generaci

Hyundai i30
Hyundai i30
Hyundai i30
Hyundai i30
5 Fotogalerie
Diskuze (37)
Hodnocení nárazových testů Euro NCAP je v letošním roce opět o něco přísnější, ale nové Hyundai i30 si i tak odváží plný počet hvězd.

V letošním roce došlo ke zpřísnění hodnocení nárazových testů Euro NCAP. K zisku pěti hvězdiček musí automobily nově získat v kategorii ochrany chodců alespoň 60 % dosažitelného maxima, do konce loňského roku vozům stačilo v této kategorii získat 40 % maxima.

Druhá generace Hyundai i30 do jisté míry navazuje na tu první a odjíždí z testů Euro NCAP s plným počtem pěti hvězd. V roce 2008 bylo mimochodem Hyundai i30 prvním zástupcem korejské značky, který dostal pětihvězdičkové hodnocení.

Předmětem testu bylo Hyundai i30 1.4 MPI GLS s karosérií pětidvéřový hatchback s pohotovostní hmotností 1306 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrné nohy) autosedačka Britax Römer Babysafe Plus, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Hyundai poskytuje stejnou ochranu pro cestující různých výšek, sedících v různých pozicích.

crashtest hyundai novemodelycrashtest hyundai novemodely | Zdroj: acz

Při testu bočního nárazu byla ochrana hrudníku přiměřená, ochrana ostatních částí těla dobrá. Při testu nárazu na sloup byla ochrana hrudníku slabá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,496%7,796%5,974%3,383%3290%

Ochrana dětí

Na základě výsledků dynamických testů získala Hyundai i30 maximum bodů za ochranu 18měsíčního i tříletého dítěte. Pohyb hlavy 3leté figuríny dopředu při čelním nárazu nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy a řidič má jasný přehled o jeho stavu. V automobilu jsou jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční12100%4100%2100%18100%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-862%
Ochrana dětí-4490%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za dobrou ochranu nohou chodců.

Přední hrana kapoty poskytuje chodcům převážně dobrou ochranu.

Kapota sama poskytuje smíšenou ochranu v oblastech možného nárazu hlavy dospělých.

Oblasti možného nárazu hlavy dítěte poskytuje kapota ochranu dobrou.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců14,360%467%6100%2467%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Hyundai i30 je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP, a připomínač zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla. Omezovač rychlosti nesplňuje nároky Euro NCAP, protože je nabízen za příplatek.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Hyundai i30 dosáhlo velmi dobrých výsledků v ochraně cestujících i chodců. Zlepšit by se měla především ochrana při bočních nárazech obojího typu.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3290%4490%2467%686%85%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
2012Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Euro NCAP Hyundai i30 (2012)

Vstoupit do diskuze (37)