Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2012: Kia Cee’d – Pět hvězd i pro druhou generaci

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (28)
Hodnocení nárazových testů Euro NCAP je v letošním roce opět o něco přísnější, ale nová Kia Cee’d si stejně jako sesterský Hyundai i30 i tak odváží plný počet hvězd.

V letošním roce došlo ke zpřísnění hodnocení nárazových testů Euro NCAP. K zisku pěti hvězdiček musí automobily nově získat v kategorii ochrany chodců alespoň 60 % dosažitelného maxima, do konce loňského roku vozům stačilo v této kategorii získat 40 % maxima.

Druhá generace pětidveřového hatchbacku Kia Cee’d do jisté míry navazuje na tu první a odjíždí z testů Euro NCAP s plným počtem pěti hvězd.

Předmětem testu byla Kia Cee’d 1.4MPI LX s karosérií pětidvéřový hatchback s pohotovostní hmotností 1265 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala řízení jízdní stability VSM (Vehicle Stability Management), tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na předních i zadních sedadlech.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného rámu) autosedačka Britax Römer Babysafe Plus, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Kia poskytuje stejnou ochranu pro cestující různých výšek, sedících v různých pozicích.

crashtest kia euroncap novemodely crashtest kia euroncap novemodely

Při testu bočního nárazu získal Cee’d maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. Při testu nárazu na sloup byla ale ochrana hrudníku malá a ochrana břicha byla dokonce mezní.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,295%8100%5,873%3,178%3289%

Ochrana dětí

Na základě výsledků dynamických testů získala Kia Cee’d maximum bodů za ochranu 18měsíčního i tříletého dítěte.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má jasný přehled o jeho stavu. V automobilu jsou jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční12100%4100%2100%18100%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-754%
Ochrana dětí-4388%

Ochrana chodců

Ochrana nohou chodců v oblasti nárazníku byla zhodnocena jako převážně dobrá, zatímco ochrana v oblasti přední hrany kapoty byla převážně mezní.

Kapota sama poskytuje v oblastech možného nárazu hlavy dítěte převážně dobrou ochranu.

Oblasti možného nárazu hlavy dospělého však poskytují ochranu špatnou nebo mezní.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců12,653%3,660%5,897%2261%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Kia Cee’d je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP, a připomínač zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla. Omezovač rychlosti není standardem.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%3100%686%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Kia Cee’dosáhla velmi dobrých výsledků v ochraně cestujících včetně dětí. Zlepšit by se měla ochrana cestujících při bočním nárazu na sloup a především ochrana chodců.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3289%4388%2261%686%83%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
2012Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Euro NCAP Kia Cee’d (2012)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (28)
30. 8. 2012 20:32
Re: mali by uz prejst na 6 hviezd
kde kdo ne, pokud vím, tak fabia ani octávia nikdy nedsáhly na 5 hvězd, jsem zvědavý, jak na tom bude ta octávia III - jestli se jim to už konečně podaří...
Avatar - Katikakus
30. 8. 2012 08:18
Re: zkušenost majitele
Hod odkaz, ja jsem na moje.auto.cz zadny novy Ceed nenasel.
30. 8. 2012 07:01
zkušenost majitele
na moje.auto ... po 9000 první problémy. Fakt radši koktávku než toto....
29. 8. 2012 17:39
Re: crashtesty organizace IIHS (USA)
Tady je potřeba si udělat rozvahu. Pevnější ocel je zase dražší, sice ji spotřebujou míň, ale ve finále může být 250 kilo vysokopevnostní oceli dražší, než 300 kilo standardní oceli. Předpokládám, že konstruktéři si udělali analýzu, co vyjde levněji. Jinak by to znamenalo, jaks psal, menší zisk pro automobilku.
29. 8. 2012 17:05
Re: crashtesty organizace IIHS (USA)
A cim se maji ridit? Tady bych nevinil automobilky, ale organizace, ktere testy delaji. Samozrejme, ze se automobilky budou snazit prizpusobit testu X, je-li tento test povazovan za kriterium bezpecnosti, stejne jako se budou snazit prizpusobit testu Y, kdyz je zavedou. Samozrejme idealni by bylo kdyby delali auta, ktera by vyhovela vsem pozadavkum a byla super-bezpecna, ale to je jina. Pokud nekdo bude argumentovat tim, ze napr. Volvo vyhovi US i EU testum, pak zavedou v Cine treba testy jine a tem nevyhovi...to prece neni nejake meritko.

Stejne jako se dnes snazi prizpusobit emisnim limitum EU a vsude montuji otravny start-stop, i kdyz to fakticky mozna ma vice negativni dopad na prostredi nez pozitivni - pri vyrobe, likvidaci a samozrejme potencialnim porucham s tim spojenym, i kdyz zastanci budou tvrdit, ze to nema vliv...

A posun kupredu?? Nejsem si tim jisty. Spise bych omezil vlastnictvi ridicskych prukazu (z duvodu zdravi, psychickych poruch a zkratu nebo z duvodu toho,ze se nekdo proste ridit nenauci) a auta by mohla byt mnohem lehci, setrnejsi, levnejsi na vyrobu a nehod by bylo (v %) mene nez dnes. To take muze dopadnout tak, ze nakonec lide ridit nebudou, vsechno "autopilot" - coz je dobre pro blbce co ridit neumi, zato ridici budou trpet. A tuhle budoucnost si ja nepreji :no: