Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2012: Mitsubishi Outlander – Slabší ochrana chodců

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Mitsubishi v letošním roce uvedlo na trh třetí generaci modelu Outlander ta je opět zcela jiná než její předchůdce. Od něj se odlišuje i ziskem plného počtu hvězd v testech Euro NCAP.

Mitsubishi Outlander se poprvé zúčastnilo série testů Euro NCAP v roce 2007. Tehdy se jednalo o druhou generaci a výsledkem byl zisk čtyř hvězd za ochranu cestujících, tří hvězd za ochranu dětí a dvou hvězd za ochranu chodců.

Současná třetí generace Mitsubishi Outlander předvedla podobné výkony jako například konkurenční Ford Kuga. Právě jemu se japonské SUV přibližuje stoprocentním výsledkem v kategorii asistenčních systémů. Dobrý výsledků dosáhlo v ochraně dospělých cestujících i cestujících, zatímco ochrana chodců je slabší.

Předmětem testu bylo Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D s karosérií pětidveřové SUV, výbavou Intenset, pohotovostní hmotností 1495 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, omezovač rychlosti, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, kolenní, boční a hlavové airbagy a připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Fair G0/1S, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Duo (pomocí úchytů ISOFIX a top tether) s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Mitsubishi poskytuje stejnou ochranu pro cestující různých výšek a sedících v různých pozicích.

crashtest mitsubishi euroncap novemodely crashtest mitsubishi euroncap novemodely

Při bočním nárazu získal Outlander maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. Při testu bočního nárazu na sloup došlo ke kompresi žeber, ochrana hrudníku byla tedy mezní.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých15,698%8100%6,986%3,383%3494%

Ochrana dětí

Pohyb dopředu hlavy 3leté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny proti nárazu hlavy do interiéru vozu i při bočním nárazu.

Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy vypnout a řidič má jasný přehled o jeho stavu. V automobilu jsou jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční10,386%4100%2100%16,391%--
36 měsíční11,293%4100%2100%17,296%--
Vozidlo-754%
Ochrana dětí-4183%

Ochrana chodců

Ochrana nohou chodců v oblasti nárazníku byla zhodnocena jako dobrá a získala maximální počet bodů. Ochrana poskytovaná chodcům přední hranou kapoty byla naproti tomu špatná ve všech sledovaných oblastech.

V oblasti možného nárazu hlavy dítěte je ochrana převážně mezní nebo špatná.

V oblastech možného nárazu hlavy dospělého poskytuje kapota převážně dobrou ochranu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců16,970%00%6100%2364%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Mitsubishi Outlander je systém elektronické kontroly stability a připomínač zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla a řidičem nastavitelný omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy1100%3100%3100%7100%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Mitsubishi Outlander má velmi dobré výsledky v ochraně cestujících, včetně dětí. Prostor pro zlepšení je zejména v ochraně chodců.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3494%4183%2364%7100%86%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
2012Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - Ada je zase tady
3. 12. 2012 16:49
Pěkný výsledek
je jen škoda, že v tom není diesel s vyšším kompresním poměrem a je omezena individualizace vybavení. :no: