Euro NCAP 2012: Mitsubishi Outlander – Slabší ochrana chodců
Mitsubishi Outlander se poprvé zúčastnilo série testů Euro NCAP v roce 2007. Tehdy se jednalo o druhou generaci a výsledkem byl zisk čtyř hvězd za ochranu cestujících, tří hvězd za ochranu dětí a dvou hvězd za ochranu chodců.
Současná třetí generace Mitsubishi Outlander předvedla podobné výkony jako například konkurenční Ford Kuga. Právě jemu se japonské SUV přibližuje stoprocentním výsledkem v kategorii asistenčních systémů. Dobrý výsledků dosáhlo v ochraně dospělých cestujících i cestujících, zatímco ochrana chodců je slabší.
Předmětem testu bylo Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D s karosérií pětidveřové SUV, výbavou Intenset, pohotovostní hmotností 1495 kg a volantem na levé straně.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, omezovač rychlosti, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, kolenní, boční a hlavové airbagy a připomínače nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední i zadní sedadla.
Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Fair G0/1S, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Duo (pomocí úchytů ISOFIX a top tether) s orientací ve směru jízdy.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. Mitsubishi poskytuje stejnou ochranu pro cestující různých výšek a sedících v různých pozicích.
crashtest mitsubishi euroncap novemodely
Při bočním nárazu získal Outlander maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. Při testu bočního nárazu na sloup došlo ke kompresi žeber, ochrana hrudníku byla tedy mezní.
Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).
Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní | Boční | Na kůl | Whiplash | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana dospělých | 15,6 | 98% | 8 | 100% | 6,9 | 86% | 3,3 | 83% | 34 | 94% |
Ochrana dětí
Pohyb dopředu hlavy 3leté figuríny při čelním nárazu nebyl nadměrný a obě dětské figuríny byly dětskými autosedačkami dobře ochráněny proti nárazu hlavy do interiéru vozu i při bočním nárazu.
Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy vypnout a řidič má jasný přehled o jeho stavu. V automobilu jsou jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.
Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||||||
Test | Dynamické testy | Označení | Upevnění | Celkem sedačky | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | - | - | body | % |
18 měsíční | 10,3 | 86% | 4 | 100% | 2 | 100% | 16,3 | 91% | - | - |
36 měsíční | 11,2 | 93% | 4 | 100% | 2 | 100% | 17,2 | 96% | - | - |
Vozidlo | - | 7 | 54% | |||||||
Ochrana dětí | - | 41 | 83% |
Ochrana chodců
Ochrana nohou chodců v oblasti nárazníku byla zhodnocena jako dobrá a získala maximální počet bodů. Ochrana poskytovaná chodcům přední hranou kapoty byla naproti tomu špatná ve všech sledovaných oblastech.
V oblasti možného nárazu hlavy dítěte je ochrana převážně mezní nebo špatná.
V oblastech možného nárazu hlavy dospělého poskytuje kapota převážně dobrou ochranu.
Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana chodců | 16,9 | 70% | 0 | 0% | 6 | 100% | 23 | 64% |
Asistenční systémy
Standardním vybavením Mitsubishi Outlander je systém elektronické kontroly stability a připomínač zapnutí pásů pro přední i zadní sedadla a řidičem nastavitelný omezovač rychlosti.
Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Celkem | ||||
- | body | % | body | % | body | % | body | % |
Asistenční systémy | 1 | 100% | 3 | 100% | 3 | 100% | 7 | 100% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Mitsubishi Outlander má velmi dobré výsledky v ochraně cestujících, včetně dětí. Prostor pro zlepšení je zejména v ochraně chodců.
Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 34 | 94% | 41 | 83% | 23 | 64% | 7 | 100% | 86% |
Počet hvězd | ***** |
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.
Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012) | |||||||||
2012 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
Pro ***** | 80% | 75% | 60% | 60% | 80% | ||||
Pro **** | 70% | 60% | 50% | 40% | 70% | ||||
Pro *** | 40% | 30% | 25% | 25% | 60% | ||||
Pro ** | 30% | 25% | 15% | 15% | 55% | ||||
Pro * | 20% | 15% | 10% | 5% | 45% |