Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2018: Volvo V60 a S60 - Tradičních pět hvězd pro dvojčata ze severu

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 9. 12. 2018
85
7
Zobrazit náhledy (85)
Euro NCAP 2018: Volvo V60 a S60 Euro NCAP 2018: Volvo V60 a S60 Euro NCAP 2018: Volvo V60 a S60 Euro NCAP 2018: Volvo V60 a S60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60
Volvo si na bezpečnosti svých vozů vybudovalo pověst, kterou nová generace modelů V60 a S60 dále upevňuje.

Volvo V60 ve své nejnovější podobě zajistilo v nárazových testech pětihvězdičkové hodnocení i pro sesterský sedan S60. Euro NCAP oficiálně uvádí, že výsledky jsou společné pro kombi i sedan.

Předmětem testu bylo Volvo V60 D4 Momentum s karoserií typu kombi a pohotovostní hmotností 1844 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti, systém sledování jízdních pruhů a aktivní kapotu motoru.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla dobrá s výjimkou jejich nohou, kde byla ochrana dobrá, dostačující až mezní.

crashtest volvo euroncap novemodely video strednitrida crashtest volvo euroncap novemodely video strednitrida

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče dobrá, což platí i pro spolujezdce na zadním sedadle s výjimkou jeho hrudníku, u nějž byla ochrana vyhodnocena jako dostačující.

Při bočním nárazu byla ochrana všech sledovaných částí těle řidiče dobrá. V případě nárazu bokem na sloup byla ochrana hrudníku řidiče dostačující a ostatních sledovaných částí těla dobrá.

Euro NCAP 2018: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelní - deformaceČelní - celá šířeBočníWhiplashAEB cityCelkem
Jednotkybodybodybodybodybodybody%
Ochrana dospělých7,37,615,81,9436,596%

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě i při bočním nárazovém testu byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte dobrá.

Euro NCAP 2018: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestČelní nárazBoční nárazBezpečnostní výbavaUpevněníCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana dětí168611,341,284%

Ochrana chodců

Aktivní kapota motoru, která byla testována ve zdvižené poloze, poskytuje v případě srážky s chodcem převážně dobrou ochranou ochranu a kolem krajů pak dostačující až mezní. Tradiční problematickou oblastí se špatnou ochranou představuje okolí A sloupků.

Nohy chodců jsou v celé šířce nárazníku chráněny dobře, ale ochrana pánve je hodnocena jako smíšena.

Euro NCAP 2018: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyAEBCelkem
Jednotkybodybodybodybodybody%
Ochrana chodců17,73,268,935,774%

Asistenční systémy

Volvo V60 i S60 má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce.

Systém pro sledování jízdního pruhu varuje řidiče před jeho opuštěním a může mírně zasahovat do řízení. V krizových situacích pak umí zasáhnout do řízení i poměrně agresivně.

Euro NCAP 2018: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Připomínač pásůJízdní pruhyAEB InterurbanCelkem
-bodybodybodybodybody%
Asistenční systémy2,52,52,32,810,076%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Volvo V60 i S60 vychází z testů Euro NCAP jako bezpečný automobil. Dobrých výsledků dosahuje tento model v ochraně dospělých i dětských cestujících a rovněž i v kategorii asistenčních systémů a ochranně chodců, kde je tradičně největším problémem oblast kolem A sloupků karoserie.

Euro NCAP 2018 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3796%41,284%3674%10,076%85%
Počet hvězd*****

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

žádná novinka
Jackveverka
| 4. 1. 2019
Zrovna u Volva bybch nečekal že by někdy dostali míň jak 5 hvězz na bezpečnost už jsou léta připravený
Žiadna sláva
V*o*j*t*a
| 9. 12. 2018
Hlavně je ale kravina ten B-Pole side - to je hloupost, kdy asi narazíš bokem do stromu?
Avatar - eLzyx
Žiadna sláva
eLzyx
| 9. 12. 2018
a co se týče srovnání ceny ... jde o auta úplně jiné kategorie. Low cost proti premiovce. V nové Vitaře jsem seděl a snese to srovnání s Dusterem, vše vypadá hrozně lacině, mnohé plasty byly v tom autě poškrábané snad už z výroby.
Avatar - eLzyx
Žiadna sláva
eLzyx
| 9. 12. 2018
rozdíl bude v tom, jak tě to auto ochrání při "nenormované" nehodě, například při nárazu zezadu (namrzlá dálnice, vysoká rychlost), nebo když se proletíš škarpou (Volvo má speciální sedačky, které umí pohltit část energie při nehodě "zespodu"), i při rolloveru bude Volvo bezpečnější, a takových situací bude nespočet.
PS: zkus si najít na netu materiálové složení obou aut. Hned budeš vidět, kde je rozdíl.
(hledej Suzuki Vitara total effective control technology a Volvo V60 body structure). Zaměř se na A a C sloupek, přední nosníky ...
Žiadna sláva
dr.Remorey
| 9. 12. 2018
Ne ze bych zpochybnoval ty hvezdicky, ale kdyby melo dojit ke stretu, v cem bys radsi sedel? ;-) jedno auto by urcite dopadlo lip a oba vime ktery

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku