Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: BMW řady 3 – Pět hvězd bez zaváhání

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

BMW řady 3 ve své nejnovější generaci v testech Euro NCAP předvedlo, že nabízí aktivní i pasivní bezpečnost na úrovni, za níž si zaslouží plný počet hvězd.  

BMW řady 3 se testů organizace Euro NCAP zúčastnilo poprvé v roce 1997 a podle tehdejšího hodnocení dostalo jen dvě hvězdy za ochranu dospělých cestujících a z nich byla jedna následně přeškrtnuta. V roce 2001 již řada 3 dosáhla na čtyři hvězdy a o čtyři roky později pak získala plný počet hvězd, což zopakovala v roce 2012 a pak i v letošním roce ve své sedmé generaci.

Předmětem testu bylo BMW 320d s čtyřdveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1530 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti, systém sledování jízdních pruhů a aktivní kapotu motoru.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla hodnocena jako dobrá s výjimkou pravé holeně řidiče a levé holeně spolujezdce, u nichž bylo uvedeno hodnocení dostačující.

Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá s výjimkou jejich hrudníků, v jejichž případě bylo hodnocení dostačující.  

Euro NCAP 2019: BMW řady 3 Euro NCAP 2019: BMW řady 3

Při bočním nárazu i při nárazu bokem na sloup byla ochrana dobrá a BMW řady 3 v těchto testech získalo maximální počet bodů.  

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem      
Jednotky body body body body body body %      
Ochrana dospělých 7,9 7,6 16 1,6 4 37,1 97%      

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte vyhodnocena jako dobrá s výjimkou krku figuríny mladšího dítěte, u nějž byla ochrana dostačující. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 15,8 8 7 12 42,8 87%

Ochrana chodců

BMW řady 3 je vybaveno aktivní kapotou motoru a testy s ní byly prováděny v její zdvižené poloze při simulaci různých rychlostí a úhlu dopadu hlavy chodce. Ochrana byla téměř ve všech jejích částech dobrá. Ochrana poskytovaná nohám chodců je v celé šířce vozu dobrá a v případě pánve je uvedena smíšená ochrana od dobré až po nedostačující.  

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 22,3 3,3 6 10,5 42,0 87%

Asistenční systémy

BMW řady 3 má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
  Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
  body body body body body %
Asistenční systémy 2,5 3 1,8 2,7 10,0 76%

Celkový výsledek: Pět hvězd

BMW řady 3 v testech Euro NCAP předvedlo dobrou ochranu dospělých i dětských cestujících. Dobrých výsledků dosáhl tento automobil i v oblasti ochrany chodců a kategorii asistenčních systémů.

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 37 97% 42,8 87% 42 87% 10,0 76% 89%
Počet hvězd * * * * *

Zdroj: Euro NCAP 

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme