Euro NCAP 2019: BMW řady 3 – Pět hvězd bez zaváhání
BMW řady 3 ve své nejnovější generaci v testech Euro NCAP předvedlo, že nabízí aktivní i pasivní bezpečnost na úrovni, za níž si zaslouží plný počet hvězd.
BMW řady 3 se testů organizace Euro NCAP zúčastnilo poprvé v roce 1997 a podle tehdejšího hodnocení dostalo jen dvě hvězdy za ochranu dospělých cestujících a z nich byla jedna následně přeškrtnuta. V roce 2001 již řada 3 dosáhla na čtyři hvězdy a o čtyři roky později pak získala plný počet hvězd, což zopakovala v roce 2012 a pak i v letošním roce ve své sedmé generaci.
Předmětem testu bylo BMW 320d s čtyřdveřovou karoserií a pohotovostní hmotností 1530 kg.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na všech sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění, omezovač rychlosti, systém sledování jízdních pruhů a aktivní kapotu motoru.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče i spolujezdce na předním sedadle byla hodnocena jako dobrá s výjimkou pravé holeně řidiče a levé holeně spolujezdce, u nichž bylo uvedeno hodnocení dostačující.
Při čelním nárazu celou přídí byla ochrana řidiče i spolujezdce na zadním sedadle dobrá s výjimkou jejich hrudníků, v jejichž případě bylo hodnocení dostačující.
Při bočním nárazu i při nárazu bokem na sloup byla ochrana dobrá a BMW řady 3 v těchto testech získalo maximální počet bodů.
Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní - deformace | Čelní - celá šíře | Boční | Whiplash | AEB city | Celkem | ||||
Jednotky | body | body | body | body | body | body | % | |||
Ochrana dospělých | 7,9 | 7,6 | 16 | 1,6 | 4 | 37,1 | 97% |
Ochrana dětí
Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny desetiletého i šestiletého dítěte vyhodnocena jako dobrá s výjimkou krku figuríny mladšího dítěte, u nějž byla ochrana dostačující. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá.
Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||
Test | Čelní náraz | Boční náraz | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana dětí | 15,8 | 8 | 7 | 12 | 42,8 | 87% |
Ochrana chodců
BMW řady 3 je vybaveno aktivní kapotou motoru a testy s ní byly prováděny v její zdvižené poloze při simulaci různých rychlostí a úhlu dopadu hlavy chodce. Ochrana byla téměř ve všech jejích částech dobrá. Ochrana poskytovaná nohám chodců je v celé šířce vozu dobrá a v případě pánve je uvedena smíšená ochrana od dobré až po nedostačující.
Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | AEB | Celkem | |
Jednotky | body | body | body | body | body | % |
Ochrana chodců | 22,3 | 3,3 | 6 | 10,5 | 42,0 | 87% |
Asistenční systémy
BMW řady 3 má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval dobře a úspěšně rozpoznával cyklisty i chodce.
Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||
Omezovač rychl. | Připomínač pásů | Jízdní pruhy | AEB Interurban | Celkem | ||
body | body | body | body | body | % | |
Asistenční systémy | 2,5 | 3 | 1,8 | 2,7 | 10,0 | 76% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
BMW řady 3 v testech Euro NCAP předvedlo dobrou ochranu dospělých i dětských cestujících. Dobrých výsledků dosáhl tento automobil i v oblasti ochrany chodců a kategorii asistenčních systémů.
Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 37 | 97% | 42,8 | 87% | 42 | 87% | 10,0 | 76% | 89% |
Počet hvězd | * * * * * |
Zdroj: Euro NCAP