Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2019: VW Sharan a Seat Alhambra – Čtyři hvězdy pro velkoprostorová dvojčata

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (46)

Volkswagen Sharan a Seat Alhambra si z testů organizace Euro NCAP odvážejí v roce 2019 pouze čtyři hvězdy. Hlavním důvodem je ochrana chodců, resp. asistenční systém s ní související.

Volkswagen Sharan a Seat Alhambra zařadila organizace Euro NCAP v jejich druhé generaci do svých testů již v roce 2010, kdy jim udělila pětihvězdičkové hodnocení. Po devíti letech si tato MPV testy zopakovala a díky většímu důrazu na asistenční systémy přišla o jednu hvězdu.

Euro NCAP uvádí, že Seat Alhambra je konstrukčně identický s vozem Volkswagen Sharam a má i stejné vybavení a úroveň bezpečnostních prvků výbavy. S ohledem na tuto skutečnost byl testů podroben pouze zástupce značky Volkswagen a výsledky platí i pro sesterský model značky Seat.

Předmětem testu byl Volkswagen Sharan 1.4 TSI Comfortline s pětidvéřovou karoserií MPV a pohotovostní hmotností 1709 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech, čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, připomínání nezapnutého bezpečnostního pásu pro všechna sedadla, systém automatického nouzového brzdění bez detekce chodců, omezovač rychlosti a systém sledování jízdních pruhů.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu 40 procenty přídě stabilní. Ochrana řidiče byla v případě jeho holenní dostačující a u ostatních částí těla dobrá. Ochrana spolujezdce na předním sedadle byla dobrá a dostačující.

Při čelním nárazu celou přídí vozu byla ochrana vyhodnocena jako nedostačující u hrudníku a dostačující u krku spolujezdce na zadním sedadle, zatímco u ostatních sledovaných částí těla figuríny byla dobrá. V případě řidiče byla ochrana dobrá.

Euro NCAP 2019: Volkswagen Sharan Euro NCAP 2019: Volkswagen Sharan

Při bočním nárazu byla ochrana řidiče dobrá a Volkswagen Sharan získal maximální počet bodů. Při nárazu bokem na sloup ochrana hrudníku řidiče dostačující a u ostatních sledovaných částí těla řidiče dobrá, ale uvolnily se posuvné dveře na boku a s ohledem na možné riziko, kdy v takovém případě může cestující vypadnout z vozu, došlo na penalizaci.  

Euro NCAP 2019: Kategorie 1 - Ochrana dospělých 
Test Čelní - deformace Čelní - celá šíře Boční Whiplash AEB city Celkem      
Jednotky body body body body body body %      
Ochrana dospělých 7,7 6,9 15,5 1,6 2,4 34,0 89%      

Ochrana dětí

Při čelním nárazu 40 procenty přídě byla ochrana figuríny šestiletého dítěte dobrá, ale u figuríny desetiletého dítěte byla ochrana krku a hrudníku hodnocena jako mezní. Při bočním nárazovém testu byla ochrana obou figurín dětských cestujících dobrá s výjimkou hlavy figuríny šestiletého dítěte, kde byla ochrana hodnocena jako dostačující.

Euro NCAP 2019: Kategorie 2 - Ochrana dětí 
Test Čelní náraz Boční náraz Bezpečnostní výbava Upevnění Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana dětí 14 7,7 6 10,7 38,4 78%

Ochrana chodců

Kapota motoru poskytuje v případě srážky s chodcem dobrou ochranu ve své středu a dostačující až mezní po svém obvodu. Tradičně problematickou oblast představuje okolí A sloupků, které je hodnoceno jako nedostatečné.  

V případě ochrany pánve chodců uvádí Euro NCAP, že byla smíšena, zatímco nárazník poskytuje nohám chodců dobrou ochranu v celé své šířce.

Euro NCAP 2019: Kategorie 3 - Ochrana chodců 
Test Hlava Pánev Nohy AEB Celkem
Jednotky body body body body body %
Ochrana chodců 16 4,4 6 2,4 28,7 59%

Asistenční systémy

Volkswagen Sharan má ve své výbavě systém automatického nouzového brzdění, který v rychlostech typických pro městský i dálniční provoz fungoval a rozpoznával i cyklisty, ale nereaguje na chodce. Ve většině zkoušených situací byl schopen zabránit nehodě nebo snížit rychlost a zmenšit tím následky kolize.

Euro NCAP 2019: Kategorie 4 - Asistenční systémy 
  Omezovač rychl. Připomínač pásů Jízdní pruhy AEB Interurban Celkem
  body body body body body %
Asistenční systémy 0,9 2,5 3,3 1,6 8,2 62%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Volkswagen Sharan v testech Euro NCAP získal čtyři hvězdy a za tímto výsledkem stojí především řešení systému automatického nouzového brzdění. Prostor pro zlepšení má však tento model i v ochraně dospělých i dětských cestujících na zadních sedadlech. Výsledky testů pak platí i pro sesterský model Seat Alhambra.  

Euro NCAP 2019 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 34 89% 38,4 78% 29 59% 8,2 62% 75%
Počet hvězd * * * *

Video se připravuje ...

Zdroj: Euro NCAP

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (46)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
11. 12. 2019 12:38
Re: 4 hvězdy
No a už ZASE si to POMOTAL :yes: :D

e-tron jako nejdražší auto v testu = byl POSLEDNÍ v letošních losích testech ;-)
Což je viz princip konstrukce = nižší těžiště i rozložení hmotnosti = fakt smutný

Q7 nedopadlo v crash testech nic moc = nejhorší auto v testu bylo velmi drahý Porsche = fakt smutný
Že velmi podobná ale levnější Tesla naopak nejlepší = pro Porsche FAKT SMUTNÝ

Hele v tom POPÍRÁNÍ si zapomněl napsat SVOU verzi kdy sme se my 2 dali do řeči = když ne mou opravou, uvedenim na pravou míru, tvýho omylu s Iránem..
Jo a doufám že si nezměnil názor a máš Irán dál za totální vypatlance = když teď víš že sou to kámoši těch co ty volíš a jim fandíš = komunistů a ruska
11. 12. 2019 12:22
Re: 4 hvězdy
Doufám, že to je naposledy co jsem od tebe tenhle blábol četl. Takže až se příště zase vmísíš do nějaký diskuze o autech, tak už tohle nevytahuj. Vysvětlil jsem ti snad svůj názor dostatečně na to aby si pochopil co si myslím. A teď už mě nech. Jsem pořád ještě otřesenej z toho fatálního pětihvězdičkovýho výsledku Audi e-tron. Nemůžu to vůbec rozdejchat. Takovej propadák. Ještě, že si mě na to upozornil :D
Avatar - Hammunasakra
11. 12. 2019 11:36
Re: 4 hvězdy
ad Irán = lháři prolhanej :D

Pozor kdyby došlo na lámání chleba a sázka o pořádnej balík = je to někde na těhle stránkách! ;-)
11. 12. 2019 10:45
Re: 4 hvězdy
Já už jsem ti k tomu svoje řekl. O spojenectví USA a Iránu jsem nikdy nic netvrdil. Vzhledem k sankcím USA uvaleným na Irán by to ani nedávalo smysl. To že nechápeš psaný text bude spíš tvůj problém, takže se k tomu už nemíním dál vracet. Smiř se s tím, že Irán a USA za spojence nepovažuju. To je moje verze. Jestli chceš slyšet jinou, tak si ji vymysli. Nad tebou toho je daleko víc než Kundera a Sedláček, takže buď vklidu. A nic jsem nepomotal. Vysvětlil si mi dostatečně, že Audi e-tron je se svýma 5 hvězdama fakt průser jako Brno. Díky za upozornění. Bez tebe bych si toho nevšimnul.
Avatar - Hammunasakra
11. 12. 2019 10:20
Re: 4 hvězdy
Takže TVÁ verze prvního kontaktu = nebude?

Dík za myslitele = ale nade mnou je toho eště SAKRA hodně https://www.novinky.cz/…eli-sveta-335269

Je to skoro NEUVĚŘITELNÝ ale ZASE si to POMOTAL = e-tron dopad jako NEJHORŠÍ ze všech = v letošních losích testech
Porsche Taycan dopadlo jako NEJHORŠÍ ze všech = v poslední sérii crash testů

Tvoje plácání o bál sednout = je fakt NAPROSTÝ NEPCHOPENÍ = a furt to samý dokola = že všichni NAD tebou sou vlastně blbější = jak ti to vysvětlil hradní Okecáváček = a ví proč = tyhle hoaxy se lidem jako ty líbí ;-)
No nejen tyhle = hoaxy se lidem jako ty líbí a CHTĚJ jim věřit = taky bych chtěl abych byl chytřejší než třeba ten Sedláček = eště lepší kdyby to šlo bez těch tisíců hodin učení = tak jak si to představuješ ty :-)