Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Isuzu D-Max - Rodeo ve zkušebně

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Prakticky neznámý pick-up se u nás neprodává, ale japonská značka má své zastoupení na několika významných evropských trzích, což přimělo Euro NCAP otestovat i tento automobil.

Čelní náraz

Nosná struktura byla při čelním nárazu nestabilní a Isuzu D-MAX/Rodeo nesplnilo podmínku minimálního počtu bodů pro získání tří hvězd. Ochrana hlavy řidiče je slabá. Konečný počet hvězd je nízký, protože čidla testovací figuríny naměřila na krku a hrudníku zatížení, odpovídající zraněním ohrožujícím život. Konstrukce přístrojové desky představuje riziko zranění kolen a stehenních kostí řidiče i předního spolujezdce. Ochrana dolních končetin řidiče byla ohrožena nadměrným pohybem brzdového pedálu směrem vzhůru. Ochrana řidičových chodidel je vzhledem k zničenému prostoru pedálů a pohybu pedálové skupiny slabá.

Isuzu si odvezlo pouze 2 body za čelní náraz, což odpovídá 13 % maxima.

Boční náraz

Při bočním nárazu nebyli cestující ohroženi takovou měrou jako při čelní kolizi. Rodeo dostalo slušných 15 bodů ze 16. Pro Isuzu D-MAX/Rodeo nejsou k dispozici hlavové airbagy a tak nebyl test nárazem na kůl proveden.

Výsledek je dán součtem 2 bodů za čelní náraz a 15 bodů za boční náraz. Bodů na hvězdy by bylo dost, ale metodika Euro NCAP vyžaduje určitou vyrovnanost výsledků a tak D-MAX dostal 2 hvězdy a jedna z nich byla navíc přeškrtnutá, vzhledem k rizikům při čelním nárazu.

Automobil nebyl vybaven připomínači nezapnutí bezpečnostních pásů, byl vybaven pouze čelním airbagem řidiče a předpínači bezpečnostních pásů. Omezovače tahu a další airbagy nebyly ve výbavě.

crashtest isuzu euroncap pickup crashtest isuzu euroncap pickup  

Ochrana dětí

Za oblast ochrany dětí dostalo Isuzu D-MAX/Rodeo 22 bodů, což představuje dvě hvězdy. Pohyb hlavy tříletého dítěte směrem vpřed při čelním nárazu překročil doporučené limity a vystavil dítě možnému kontaktu s částmi interiéru. Při bočním nárazu byla hlava tříletého dítěte zadržena bočnicemi dětské sedačky, které ji ochránily od nebezpečného kontaktu. Testovaný automobil nebyl vybaven airbagem spolujezdce, který může být ve voze za příplatek, ale nemůže být odpojen. Štítek varující před umístěním dětské sedačky proti směru jízdy, když je ve voze airbag spolujezdce, je pouze v angličtině. Přítomnost uchycení ISOFIX nebyla na zadních sedadlech dostatečně vyznačena.

Ochrana chodců

Isuzu D-MAX/Rodeo nezískal žádné body za ochranu nohou chodců nebo hlavy dítěte. Hodnocení kapoty z hlediska ochrany chodců znělo „převážně nedostatečné“.

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/Isuzu_D-Max_Rodeo_2008_Front_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/Isuzu_D-Max_Rodeo_2008_Front_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="0"

width="450"

height="370">

codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"

standby="Loading Microsoft Windows Media Player components..."

type="application/x-oleobject">

pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/"

filename="http://mmpuk.com/Isuzu_D-Max_Rodeo_2008_Side_1.wmv"

src="http://mmpuk.com/Isuzu_D-Max_Rodeo_2008_Side_1.wmv"

autosize="0"

Name="MediaPlayer

ShowControls="1"

ShowDisplay="0"

ShowStatusBar="0"

width="450"

height="370">

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)