Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropské prodeje aut letos klesnou o dvě procenta. Odhadují to samy automobilky

David Bureš David Bureš 25. 1. 2020 • 21:18
16
50
Zobrazit náhledy (16)
Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích Továrna Hyundai v Nošovicích

Rok 2020 bude na evropských trzích ve znamení rozsáhlé elektrifikace nabídky. Podle všeho to však negativně ovlivní prodeje.

Letošní rok bude pro automobilky na evropských trzích klíčový. Počítá se s rozsáhlou elektrifikací nabídky, která je nutná pro zajištění co nejnižších flotilových emisí – při nesplnění pravidel výrobcům tentokrát hrozí vysoké pokuty. Jenže jak se už začíná potvrzovat, elektrifikace je primárně politická záležitost, než věc zákaznického zájmu. Prodeje nových aut v Evropě totiž mají podle odhadů v roce 2020 klesnout.

Vyplývá to ze zprávy zveřejněné Evropským sdružením výrobců automobilů (ACEA), které odhaduje, že v roce 2020 budou evropské prodeje nových automobilů o dvě procenta nižší než loni. Pokud se odhad vyplní, bude to v rámci Evropské unie první meziroční pokles prodejů po sedmi letech.

Podobná situace se přitom očekává také na českém trhu. Z analýzy společnosti PwC vyplývá, že počet registrací na českém trhu letos dosáhne zhruba 245.000 automobilů, což by bylo o procento méně než loni. Už loňský výsledek 249.915 registrovaných aut byl přitom meziroční pokles o 4,4 %.

Důvodem očekávaného snižování registrací ale není jen elektrifikace nabídky a s tím související zdražování nových automobilů. Analytici trhu upozorňují na mírně klesající důvěru spotřebitelů, kteří si zkrátka začínají dělat zadní vrátka pro případ hrozící ekonomické krize, o níž se v poslední době mluví stále častěji. To platí jak pro domácnosti, tak především firmy, které konkrétně na českém trhu jsou dominantní klientelou pro nová auta.

Problém může být také omezená nabídka (ve snaze o snížení flotilových emisí se očekává osekávání nejsilnějších motorizací) nebo třeba nedůvěra k novým technologiím. Vždyť kolikrát jste v poslední době slyšeli názor, že je přece lepší si koupit nějakou ojetinu než nové auto.

ACEA každopádně elektrifikaci jako takovou nekritizuje. „Dobrou zprávou je, že silniční doprava bez uhlíku je možná a společně – s holistickým přístupem – ji můžeme dosáhnout do roku 2050. To však také znamená, že v příštích několika desetiletích se musí hodně změnit," říká Mike Manley, nový prezident ACEA a zároveň generální ředitel koncernu Fiat Chrysler Automobiles.

Manley ale upozorňuje, že taková proměna vyžaduje pečlivé naplánování. „V době, kdy náš průmysl masivně zintenzivňuje investice do vozidel s nulovými emisemi, se trh zmenšuje, a to nejen v Evropské unii, ale také celosvětově. Přechod na uhlíkovou neutralitu tudíž politici musejí velice dobře řídit,“ říká šéf FCA.

Z toho důvodu ACEA předložila unijním představitelům plán, v němž se 16 automobilových výrobců vyjádřilo k tomu, jak co nejúčinnějším způsobem snížit emise oxidu uhličitého. Automobilky přitom zdůrazňují, že mobilita musí zůstat pro zákazníky dostupná a že by zákazníci měli mít nadále možnost výběru.

Související články

Témata
30. 1. 2020 08:35
Re: Každopádně začíná zajimavá dekáda !
Jakej odkaz myslíš ten, který říká, že průměrný stáří auta v Rusku je 13 let? Já neříkám, že je to pitomost. No může být. A u nás je mezi 14 a 15 v Německu 9-10. Je to prostě statistický údaj. Není to nic proti ničemu. Já vidím jako pozitivní, že to plus mínus pořád drží na stejný hodnotě. Meziročně zestárl vozový park v ČR o 2 měsíce. To vidíš jako tragédii?
Avatar - Hammunasakra
29. 1. 2020 23:00
Re: Každopádně začíná zajimavá dekáda !
Jednak sem už stejně jako 1000 jinejch věcí vysvětlil = a ty na to reaguješ a dneska zas tupounama a imbecilama = tak holt si dál řikej že viz odkaz = je opět pitomost a tvuj mozek představuje VRCHOL

A nad nim nic neni = když něco nehápeš = je to BLBOST kterou řikaj IMBECILOVÉ

Nápověda = ty tohle i všechno bereš JEN podle SEBE = a i teď JEN tim argumentuješ. A jak sem řek v tom úzkym uzoučkym pohledu máš samozřejmě pravdu = nahradil si utrastarý jen starym. To JE plus = ale to neznamená že to v odkazu = píšou IDIOTI kterejm to myslí blbějš než tobě

Pro příště když něco nechápeš nevíš nerozumíš = NEznamená to automaticky že autor zprávy je idiot tupoun imbecil vůl...
29. 1. 2020 13:35
Re: Každopádně začíná zajimavá dekáda !
Ano ještě před pár lety prošlo všechno. Dokonce tam auto ani nemuselo, ale tahle doba je už jaksi pryč. Jaký kritizovaný souvislosti to má který mě nezajímají? Fakt že sem nahradil 16 let starý EURO3 TDI benzínovým 9 let starým EURO5 TSI je prostě přínos ať na to koukáš z jaký strany chceš, takže mi prosím přibliž ty odborníkama kritizovaný souvislosti. Těch asi 700 tis, který jsem ušetřil tím že jsem nechal propad ceny novýho vozu zaplatit někoho jinýho rád použiju na přijemnější záležitosti.
Avatar - Hammunasakra
29. 1. 2020 08:48
Re: Každopádně začíná zajimavá dekáda !
No ale jak víš opět to odborná veřejnost vidí JINAK než ty = ostatně jako většinu věcí. A nepsal sem o NAŠEM STK který se zlepšilo ale že v chudejch postkomunistickejch státech prošLO stanicema technický kontroly skoro cokoli

Což bohužel prošlo. Ty mluvíš jen o tom že u nás = se to poslední dobou zlepšilo = takže VÍŠ že to tak dlouho bohužel fakt bylo

Ad první věta tohohle příspěvku = projdi si třeba jen tuhle diskuzi = kolik věcí si vyhodnotil OBRÁCENĚ než sem řikal já a k čemu sem měl i odkaz. To samý ta rada ČNB = fakt vtipný = bohužel SAMOZŘEJMĚ mam pravdu já = teda správnějš ne JEN já ví to desítky tisíc nejen ekonomů ekonomickejch novinářů = otázka je PROČ si ty MYSLÍŠ že to je jinak? No a to sme zase u tý první věty tohohle příspěvku. Stejně tak si kdysi popíral nekonkurenceschopnou cenu nafty a teď aspoň význam definici dotace :-)

Vrať se k těm 2 hoaxům VW kterej si věřil = o emisích který nejdou zlepšit = což byl ABSOLUTNÍ blábol protože i viz měření NE v laboratoři jak si tuhle taky CHYBNĚ napsal ale právě že V PROVOZU už tehdy levný i drahý auta splňovaly = teda část. A k ultramegablábolu že by díky pokutám za Dieselgate mohli zkrachovat = jestli to správně odhaduju věřil si tomu čemu si CHTĚL věřit. Ne na základě analýzy problémy a znalosti věci = ale tomu čemu si CHTĚL věřit = nebo?

Mě eště víc zajímá jestli si tehdy věřil mýmu vysvětlení = který jak teď zpětně víš bylo správně

No a i tady děláš závěr = kterej se ti asi hodí do tvýho vidění světy = protože ty si přesně kupec tý průměrně 10 let starý ojetiny = tak v tom chceš vidět přínos. Což pro tebe je = tvoje současný auto asi fakt JE lepší než to nimulý = o tom žádná. Ale má to i další těma odborníkama kritizovaný souvislosti = a ty tě už nezajímaj = mám pravdu? ;-)
29. 1. 2020 08:30
Re: Každopádně začíná zajimavá dekáda !
Přes STK už dávno neprojde cokoliv. Shrnuto a podtrženo, situace s vozovým parkem není nijak tragická a fakt že se k nám ze západu vozí auta, kterýma se nahrazují starý shnilý herky vidím jako přínos ne jako problém.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku