Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v roce 2018: Mírný pokles prodejů, Škoda předstihla Fiat a Audi

David Bureš David Bureš 18. 1. 2019
191
41
Zobrazit náhledy (191)
Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq1 Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq
Škoda se za rok 2018 stala osmou nejprodávanější značkou na evropském trhu. Se 729.224 registrovanými vozy se umístila před Audi, Toyotou či Fiatem.

Rok 2018 už je za námi, a tak jej automobilky již bilancují. Na evropském trhu pro ně nebyl zrovna jednoduchý, prodeje silně ovlivnilo zavedení nových emisních norem platných od září. I jejich následkem prodeje nových aut na starém kontinentu loni zůstaly na stejné úrovni jako o rok dříve. Vyplývá to ze statistik Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA).

Přísnější emisní normy zastihly mnohé výrobce nepřipravené, neměly velkou část nabídky homologovanou podle nových pravidel, a tak byly nuceny mnohé vozy minimálně na čas vyškrtnout z nabídky. Od září totiž nemohly prodávat nová, neregistrovaná auta platná podle staré homologace. Přitom se oháněly tím, že na přípravu na nové normy neměly dostatek času. Homologace kvůli přísnějším pravidlům zabrala delší čas, testovací laboratoře tak jely naplno a nestíhaly.

Následkem toho sice v srpnu meziročně vzrostl počet registrovaných aut o 29,8 %, kterak automobilky narychlo vyprodávaly sklady a registrovaly auta podle starých pravidel na sebe, hned v září se ale prodeje meziročně propadly o 23,4 %. V následujících měsících se sice propad zmírnil, pokles ale pokračoval. V říjnu prodeje klesly o 7,4 %, v listopadu o 8,1 % a naposledy v prosinci o 8,7 %.

Evropský trh v prosinci 2018: Nejprodávanější auta podle značek
Poř.ZnačkaProdej 12/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Volskwagen119.218-9,311,5
2.Renault79.020-22,57,6
3.Mercedes-Benz69.039+10,96,6
4.Ford65.443-4,86,3
5.BMW64.309-10,86,2
6.Peugeot63.788-10,76,1
7.OpelVauxhall54.862-5,85,3
8.Škoda48.627-2,74,7
9.Audi44.646-19,54,3
10.Toyota41.840-10,64,0
11.Dacia40.291-3,13,9
12.Fiat39.240-9,63,8
13.Citroën38.658+2,43,7
14.Hyundai35.994-9,53,5
15.Kia30.875-0,53,0
16.Volvo26.952-5,52,6
17.Nissan26.844-28,92,6
18.Seat24.907-13,32,4
-CELKEM1.038.984-8,7-

Pět měsíců roku tak prodeje na evropském trhu klesaly (vedle závěru roku ještě v březnu), výsledkem čehož bylo 15.624.486 registrovaných aut za rok 2018, o 0,04 % méně než o rok dříve. A absolutních číslech je to meziroční pokles o 6.069 kusů.

Výsledky ovlivnil hlavně pokles na několika klíčových trzích. V Německu prodeje za rok 2018 meziročně klesly o 0,2 %, v Itálii o 3,1 % a ve Velké Británii o 6,8 %, což tedy bylo způsobeno i nejistotou související s brexitem. Naopak Francie hlásí tříprocentní nárůst a Španělsko dokonce sedmiprocentní.

Navzdory tomu se pořadí na nejvyšších postech nemění. I v roce 2018 byl nejvýše Volkswagen, který s 1.752.162 registrovanými vozy držel 11,2% podíl na trhu. Meziročně si navíc pomohl o 2,7 %. Následuje Renault s 1.105.778 vozy, což bylo o 3,9 % méně než o rok dříve.

Třetí Ford se tentokrát přes milion nedostal, rok zakončil s 994.397 registrovanými auty (-2,4 %). Čtvrtý je Peugeot, jehož pětiprocentní růst je nejvyšší z celé top 10 značek.

Škoda se umístila na osmé příčce, 729.224 registrovaných kousků bylo o 3,4 % více než o rok dříve. Předstihla tak Audi i Fiat, které byly v roce 2017 před ní. Čtyři kruhy se meziročně propadly o 12,4 %, italská značka o 8,8 %. První tratila na nových emisních normách, zatímco druhá na poklesu domácího italského trhu.

Nejlepší desítku tak uzavírá Toyota, která se opět stala nejžádanější asijskou značkou na starém kontinentu. Druhý z Asiatů je Hyundai, s 543.292 registrovanými vozy skončil celkově třináctý, před Dacií, která s růstem 11,7 % pokračovala v úspěšném tažení.

Evropský trh v roce 2018: Nejprodávanější auta podle značek
Poř.ZnačkaProdej 2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Volkswagen1.752.162+2,711,2
2.Renault1.105.778-3,97,1
3.Ford994.397-2,46,4
4.Peugeot971.437+5,06,2
5.Opel/Vauxhall884.412+1,25,7
6.Mercedes-Benz871.221-2,55,6
7.BMW815.179-1,55,2
8.Škoda729.224+3,44,7
9.Audi724.168-12,44,6
10.Toyota713.374+3,94,6
11.Fiat711.285-8,84,6
12.Citroën598.254+5,03,8
13.Hyundai543.292+3,93,5
14.Dacia528.249+11,73,4
15.Kia494.304+4,73,2
16.Nissan493.862-12,83,2
17.Seat452.372+12,82,9
-CELKEM15.624.486-0,04-

Související články

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Hustý...
ericn
| 20. 1. 2019
[odkaz]

Car sales statistics are from the following countries: Austria, Belgium, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Great Britain, Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland. Sources: Manufacturers, ANDC, JATO Dynamics.

No Turkey ;-)
Avatar - white label
Hustý...
white label
| 20. 1. 2019
Takže současné Tipo je (podle tebe) designový skvost? Tak to potěš koště, doufám, že nejsi podobně náročný i na "design" svých partnerek/partnerů. ;-)
Avatar - _Karel_
Hustý...
_Karel_
| 20. 1. 2019
"Po designové stránce je to pořád skvost" - aha, to mnoho vysvětluje.
Hustý...
Arese
| 20. 1. 2019
No, pokud myslíš tou modernizací lepší interiérové plasty, tak to určitě. Ovšem po designové stránce je to pořád skvost a použité konstrukčně starší čtyřválce 1.4 16V a 1.4 T-Jet jsou naopak pro řadu konzervativnějších zájemců jedním z důležitých lákadel tohoto auta. :-) :yes:
Hustý...
Arese
| 20. 1. 2019
Nedávno jsem četl o ročních prodejích Tipa za loňský rok kolem tuším 190 000 ks, ale v tomto čísle asi bylo i Turecko a další země této oblasti. O žádný propadák se tedy rozhodně nejedná, právě naopak. :-) :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku