Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Externí airbagy tu budou do šesti let

Michal Fokt Michal Fokt 4. 10. 2013
30
TRW vyvíjí externí airbag, jenž by se v sériové výrobě jistého německého prémiového sedanu měl objevit před koncem této dekády.

Airbagy dosud představovaly čistě ochranu posádky uvnitř kabiny, ale to se má v blízké době změnit. Zatím nejmenovaná německá prémiová značka plánuje ještě před koncem tohoto desetiletí vybavit svůj sedan prvním externím airbagem.

Nebude se však o systém ochrany chodců, respektive cyklistů, jak to před půl rokem v Ženevě navrhovalo Volvo, ale o boční externí airbag, k nárazům z boku totiž dochází přibližně ve 40 % případů. Tento boční airbag se logicky nebude aktivovat v řádu milisekund po nárazu, ale díky radarovému a kamerovému pre-crash systému naopak pár milisekund před nárazem a částečně jej tak zmírní, což bude zajisté vyžadovat použití velmi odolných materiálů.

Airbag bude uložen v liště pode dveřmi a měl by mít objem přibližně 200 litrů. Aby bylo zajištěno jeho co nejrychlejší nafouknutí, bude plněn vzduchem ze dvou míst. Je vyvíjen ve spolupráci s dodavatelem TRW, jenž pracuje na vývoji speciální vnitřní struktury, která má zajistit airbagu větší pevnost a tím pádem i ochranu posádky. Podle přání výrobce bude možné nabídnout silnější airbag s menším tlakem nebo tenčí s větším tlakem.

Celý projekt začal ve Španělsku před třemi lety za asistence Seatu a s finanční podporou EU, tato automobilka se ale na vývoji už dále nepodílí. Dá se tedy vcelku dobře odhadnout, který že prémiový německý výrobce s vnějším airbagem za pár let přijde.

Související články

Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

A co když
ryccardo
| 7. 10. 2013
aha >:D
A co když
_MT_
| 7. 10. 2013
No protože je to komická představa. Kopne ti do auta a auto vystřelí proti němu airbag. >:-[]
A co když
ryccardo
| 7. 10. 2013
proč myslíš motorkář? :-)
Ach bože...
mino32
| 6. 10. 2013
asi tak nejak... :-) dnes sa niektorí čudujú prečo majú auto stále v servise..keď je v ňom stále viac a viac elektorniky...inak to s tým airgbagom nevidím ako až tak dobrý nápad...ono kedysi som už toto videl na Nissane Navara..aby sa nestalo náhodou to že ma zrazí auto, a ten airbag ma odhodí do protismeru pod druhé auto.. :-)
Mercedes
_MT_
| 5. 10. 2013
Měl by vyvinout více, než nezbytné minimum. Myslím si, že jde o rychlost versus tuhost. Potřebuješ, aby se pytel rozvinul během milisekund, ale zároveň potřebuješ, aby v něm byl relativně malý tlak. Takže to funguje, když to přeženu, podobně jako padák.

Co vím, tak plynu je potřeba tolik, že tlakové nádoby nejsou praktické. Nešli by do raketových paliv, kdyby nemuseli.

Skluzavky v letadlech jsou také nafukované zajímavě. Nevím, jestli všechny, ale některé jsou tak velké, že se používá myslím Bernoulliho jevu, kdy velmi rychlý plyn z generátoru strhává s sebou okolní vzduch.