Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Extrémní Ford Mustang GTD ukazuje aerodynamiku. Má systém DRS jako F1

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Nejvýkonnější silniční Mustang všech dob pro okruhové nadšence představuje aktivní aerodynamiku s inovativní technologií DRS, jakou známe z monopostů Formule 1. Ford očekává, že s novým Mustangem GTD objede legendární Nürburgring v čase pod 7 minut.

Kultovní Zelené peklo je obrovskou výzvou pro všechny výrobce sportovních aut. Světové automobilky jej zpravidla mají za efektivní marketingový nástroj, na jehož asfaltu mohou předvést opravdovou rychlost svých nejnovějších modelů. Už brzy se tam vypraví i americký Ford s novým extrémním Mustangem GTD. Už teď hrdě říká, že silniční derivát závodního speciálu GT3 jej může zvládnout objet v magickém čase pod sedm minut.

Srdcem nejsilnějšího Mustangu je vysokootáčkový 5,2litrový benzinový vidlicový osmiválec s kompresorem, maximálním výkonem přes 800 koní a omezovačem otáček až u 7500 ot./min. Ford sice zatím nezveřejnil detailnější oficiální technickou specifikaci, ale nepochybně to bude nejvýkonnější silniční Mustang všech dob. Vysoké stovky koní však nejsou jediným esem v rukávu nového speciálu.

Ford odhaluje, že okruhově zacílený Mustang GTD vybaví technologií Drag Reduction System (DRS) vycházející z motorsportu. Hydraulický systém bude nastavovat ideální úhel obrovského zadního křídla pro optimalizaci proudění vzduchu a současně bude ovládat aerodynamické klapky ve spodní části předního splitteru. Inženýři Fordu chtějí snížit odpor vzduchu na vysokorychlostních rovinkách i zvýšit přítlak pro lepší trakci v zatáčkách.

Video se připravuje ...

Speciální semi-aktivní podvozek extrémního Mustangu GTD bude vybaven technologií pro nastavení světlé výšky. Před jízdou na závodním okruhu jej budete moci snížit o 40 milimetrů, zatímco standardní nejvyšší nastavení vám pomůže překonávat nástrahy veřejných komunikací. S hydraulickou regulací světlé výšky už automobilka má zkušenosti, když ji v minulosti využila na nejnovější generaci supersportu Ford GT.

„Každý aerodynamický prvek i ventilační otvor na karoserii Mustangu GTD je funkční. Část vzduchu využíváme pro chlazení, další pro aerodynamiku a celkový přítlak. To vše proto, aby GTD byl co nejrychlejší a měl silnou trakci bez ohledu na okolní podmínky,“ říká Greg Goodall, šéf vývoje Mustangu GTD. S inženýry věnuje tisíce hodin virtuálním testům obtoku vzduchu i jízdním zkouškám na okruzích jako Road Atlanta v USA nebo Spa-Francorchamps v Belgii.

Automobilka zatím nezveřejnila informace o zahájení produkce a prvních dodávkách silničně-okruhových Mustangů GTD zákazníkům. Zatím známé informace uvádějí, že Ford Mustang GTD bude stát přibližně 300.000 amerických dolarů, tedy 6,9 milionu korun podle dnešního kurzu.

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Doporučujeme