Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Faceliftované Alpiny B5 a D5 S nabídnout ještě více luxusu i výkonu

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Krátce po představení omlazeného BMW řady 5 přijíždí i modernizované modely Alpina B5 a D5 S.

Benzínové modely Alpina B5 tradičně dýchají na krk vrcholnému mnichovskému modelu M5, proti němuž ovšem Alpina nabízí i praktickou variantu kombi – tedy Touring. Pod kapotu B5 přitom objevíme 4.4 litrový twin-turbo motor V8 o výkonu 457 kW (621 k) s maximálním točivým momentem 800 N.m.

Výkon pak putuje na osmistupňový automat a systém pohonu všech kol, který ovšem upřednostňuje zadní nápravu. Volitelně je navíc možné zadní nápravu osadit i mechanickým samosvorným diferenciálem.

Akceleraci z 0 na 100 km/h sedan zvládne za 3,4 sekundy a za 11,3 sekundy už uhání 200 km/h. Praktické kombi potřebuje ke zrychlení na stovku 3,6 sekundy a na 200 km/h mu to trvá 11,9 sekundy. Maximální rychlost činí 330 km/h u sedanu, respektive 322 km/h u kombi.

Proti verzi před faceliftem si tak Alpina B5 polepšila o nezanedbatelných 10 kW, což se pozitivně projevilo na zrychlení (-0,1 sekundy). Automobilka ovšem zapracovala i na plynulejším průběhu výkonu a nechybí ani nejnovější generace osmistupňové převodovky Alpina Switch-Tronic, která vznikala s experty ze společnosti ZF.

Jen pro srovnání se sluší zmínit, že tradiční M5 Competition, které ale ještě omlazovací kúrou neprošlo, nabídne výkon 460 kW (625 k) a točivý moment 750 N.m. I zde je standardem pohon všech kol, akceleraci z 0 na 100 km/h ovšem M5 Competition zvládá za 3,1 sekundy a maximální rychlost dosahuje s paketem M Driver až 304 km/h.

V nabídce společnosti Alpina ovšem nechybí ani modernizovaný ostrý diesel s označením D5 S, který byl během premiéry na frankfurtském autosalonu 2017 prezentován jako nejrychlejší auto se vznětovým motorem na světě.

Pod kapotou modelu D5 S je uložen 3.0 litrový naftový řadový šestiválec se třemi turbodmychadly, který nabídne maximální výkon 300 kW (408 k) a točivý moment až 800 N.m. Pohonná jednotka je i tentokrát spárována s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol.

Čas potřebný ke zrychlení z 0 na 100 km/h se ovšem u vznětové verze posunul na 4,4 sekundy pro sedan a 4,6 sekundy pro model kombi. Maximální rychlost se pak pohybuje na úrovni 286 km/h u sedanu, respektive 283 km/h u kombi. Proti verzi před modernizací si tak verze D5 S polepšila dokonce o 20 kW, což se ovšem na papírových parametrech nijak neprojevilo.

Omlazené Alpiny B5 i D5 S stojí na podvozku s adaptivními tlumiči a natáčecí zadní nápravou, která usnadňuje manévrování v nízkých i vyšších rychlostech vytočením kol o 2,3 stupně. V podbězích jsou samozřejmě ukryta tradiční kola ve stylu Alpina, která mají průměr 20 palců.

Dalším specifikem omlazené Alpiny je například upravený přední nárazník, který by měl mít až o 40 % zvětšené nasávací otvory. Odlišný je i zadní nárazník, ve kterém musel vzniknout dostatek místa pro zdvojené koncovky výfukového systému po obou stranách.

Interiér by měl nabídnout tradiční záplavu luxusu a moderního vybavení, na jakou jsou majitelé vozů Alpina zvyklí. Ve standardu tak modely B5 i D5 S nabídnou například moderní multimediální systém BMW s navigací a funkcí Parking Assist. Další sofistikované asistenční systémy jsou pak dostupné za příplatek.

Každý interiér je navíc osazen speciální plaketkou s výrobním číslem modelu. Drobnosti v interiéru, jako například prošívání, pak mohou podle individuálních přání doladit mistři v čalounické dílně Alpina.

Faceliftované modely Alpina B5 a D5 S je možné objednávat již nyní, doručení prvních kusů se ale očekává až v průběhu října tohoto roku. Cena za model B5 bude na německém trhu startovat od 117.700 euro (3.135.400 Kč), zatímco za praktický Touring musí zákazníci z kapsy vytáhnout minimálně 120.700 euro (3.214.600 Kč). Naftový sedan D5 S startuje od částky 92.500 euro (2.464.100 Kč), Touring od 95.500 euro (2.554.000 Kč).

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Doporučujeme

12. 6. 2020 11:18
Re: bych
To je nějaký generátor náhodných slov?
11. 6. 2020 16:09
bych
A asi a luxus a videl a kroutak a mozna a kdybych a nazdar ve skodovce dozil