Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 340/375 MM z Le Mans 1953 prodáno za téměř 10 milionů euro

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Největší hvězdou a rekordmanem aukce pořádané společností RM Auctions v rámci letošní Concorso d’Eleganza Villa d’Este se stalo vzácné Ferrari z padesátých let.

Ferrari 340/375 MM Berlinetta Competizione s karoserií Pininfarina je jedním z trojice továrních závodních vozů připravených pro mistrovství značek a 24 hodin Le Mans roku 1953.

Pod jeho karoserií se ukrývá trubkový prostorový rám, v jehož přídi je uložen vidlicový dvanáctiválec Lambredi o objemu 4,5 litru s výkonem 250 kW (340 k). Tento motor spolupracující se čtyřstupňovou manuální převodovkou je odvozen od pohonné jednotky Ferrari 375 pro Formuli 1.

V roce 1953 nesl tento konkrétní vůz startovní číslo 14 a na start 24 hodin Le Mans se s ním postavil Mike Hawthorn, s nímž se střídal Nino Farina. Po dvanácti kolech bylo Ferrari na druhém místě, ale bohužel bylo diskvalifikováno. Důvodem bylo dolévání brzdové kapaliny při zastávce v boxech, což odporovalo pravidlu o doplňování jakýchkoliv tekutin před 28. kolem. Vítězem Le Mans 1953 se stali Tony Rolt a Duncam Hamilton s Jaguarem C-Type.

První celkové vítězství si toto Ferrari připsalo na své konto 15. srpna, když dojelo první v závodě na dvanáct hodin v Pescara. Za jeho volantem se tehdy střídali Mike Hawthorn a Umberto Maglioli.

V říjnu 1953 již měl vůz prvního soukromého majitele, jímž se stal Tullio Pacini z Říma. Koncem listopadu byl jedním z pěti Ferrari 375 přihlášených k legendárnímu závodu Carrera Panamericana, do jehož cíle dorazil na šesté pozici.

V roce 1954 zamířilo Ferrari do Spojených států, kde prostřednictvím Luigi Chinetti Motors změnilo do konce padesátých let několikrát majitele až zakotvilo u Gena Curtise. Ten je vlastnil až do začátku sedmdesátých let. V jejich druhé polovině je již svými majiteli využíváno k závodům historických vozů a účastní se i přehlídek elegance.

Majitele vůz měnil i v devadesátých letech a s přibývajícími léty slavil úspěchy na řadě nejrůznějších akcí a například na Louis Vuitton Concours d’Elegance v roce 2000 byl vyhlášen nejlepším vozem přehlídky.

Do současné podoby byl vůz uveden během kompletní renovace zahájené v roce 2006 a veřejnosti byl představen v letech 2008 a 2010 v Goodwoodu. Jeho nejnovější majitel jej získal 27. května během aukce společnosti RM Auctions ve Villa Erba a zaplatil za něj 9.856.000 euro (zhruba 256 milionů Kč). Stanovil tak nový aukční rekord pro tento model Ferrari a zároveň z něj udělal nejdražší automobil prodaný v aukci společnosti RM Auctions v letech 2012 a 2013.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
30. 5. 2013 01:07
Re: Dobrá koupě
Tak to gratulace ;-)

Ne, vážně - tohle je skutečný klenot :yes:
29. 5. 2013 19:07
Dobrá koupě
Jo, udělal jsem dobrej kup :-P