Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari F2001 Michaela Schumachera jde do aukce. Přijde na 89 milionů

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
V New Norku vydraží RM Sotheby's monopost Ferrari po Michaelu Schumacherovi, se kterým vyhrál dvě Velké ceny a vlastně dobyl oba tituly, jezdecký i značkový před 16 lety...

O aktuálním zdravotním stavu Michaela Schumachera toho mnoho nevíme, rodina žádné zprávy médiím neposkytuje. I když fanoušci možná ještě věří v zázrak, sedminásobný mistr světa formule 1 je od lyžařské nehody v prosinci 2013 v kómatu. Nicméně ti patřičně movití budou mít šanci si pořídit jeden z jeho vozů...

Kontroverzní německý pilot získal během své kariéry 91 vítězství v Grand Prix z 306 absolvovaných závodů, 155 umístění na stupních vítězů, 68 postavení v čele startu, 77 nejrychlejších kol, 5.114 kol strávených v čele a 1.566 mistrovských bodů – včetně 78, které mu patřily v sezóně 1997. Z konečné klasifikace byl však po zaviněné kolizi s Jacquesem Villeneuvem (Williams) ve VC Evropy v Jerezu vyškrtnut.

Formuli 1 jezdil v období 1991-2006 a v sezóně 2010 se po pauze vrátil na tři roky k Mercedesu, ale už pouze s jediným pódiem. Nejúspěšnější část jeho kariéry je spjatá s působením ve Ferrari. V rudých barvách vybojoval pětici ze svých sedmi korun šampiona, navíc v řadě za sebou, první dvě získal ještě u Benettonu. V mnoha ohledech stále vévodí historickým statistikám prestižní série... Legenda a nejlepší pilot všech dob, tedy pro mnohé fanoušky.

Vozy typového označení F2001 (interně 652) používala Scuderia Ferrari Marlboro od GP Austrálie 2001 až po Brazílii 2002 a bylo jich vyrobeno celkem 11. Jedná se tedy o období atmosférických desetiválců, na které mnozí vzpomínají s láskou. Poháněl je uprostřed podélně uložený motor typu 050, celohliníkový čtyřventilový DOHC V10 objemu 2997 cm3 se vstřikováním Magnetti-Marelli. Ferrari používalo vlastní sedmistupňovou polosamočinnou elektronicky řízenou sekvenční převodovku. Auta byla 4445 mm dlouhá, 1796 mm široká, 959 mm nízká a vážila 600 kg.

Monopost Ferrari F2001 čísla podvozku 211 bude nejprve vystaven v Hongkongu od 28. září do 3. října, pak se přesune do Rockefellerova centra v New Yorku na oslavy sedmdesátin Ferrari, kde jej návštěvníci mohou spatřit 8. a 9. října. 16. listopadu 2017 ho pak síň RM Sotheby's nabídne k prodeji na aukci Contemporary Art Evening v New Yorku. Přímo za jeho volantem se Schumacher radoval dvakrát z triumfu, v GP Monaka a Maďarska 2001, nejde tedy o testovací, případně náhradní stroj. V kokpitu tohoto exempláře strávil celkem tři závodní víkendy. V úzkých uličkách Monte Carla a La Condamine se mimochodem tenkrát radoval popáté a naposledy...

Jednomístný závodní vůz je plně funkční a nový majitel s ním klidně může vyrazit na závody historiků. Dostane k němu podporu továrny včetně přepravy klenotu na akce, může kdykoli zajet do Maranella a zúčastnit se programu Corse Clienti. A kolik peněz na něj vášnivý sběratel a boháč vlastně potřebuje? Společnost žádné rozmezí nestanovila, odhady však hovoří o 4 milionech dolarů, tedy v přepočtu na koruny 88,6 milionu. Asi nikdo nečekal, že monopost po Schumacherovi bude levný, že?

Za volantem Ferrari F2001 získal Schumacher svůj čtvrtý titul mistra světa v kariéře a pro Scuderii jedenáctý konstruktérský z celkových šestnácti, samozřejmě za pomoci tehdejšího stájového parťáka Rubense Barrichella. Mimochodem, právě na zmíněném Hungaroringu, do konce sezóny 2001 už je nikdo nemohl předstihnout. Z vítězství v individuálních závodech se pak tehdy radoval devětkrát, byť používal různá šasi, desátý triumf přidal v GP Austrálie 2002. Ferrari je mimochodem jedinou značkou, která se MS F1 zúčastňuje od samého počátku.

Foto:: Pawel Litwinski/RM Sotheby's

Aleš Dragoun
Diskuze (0)