Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari F2001 Michaela Schumachera jde do aukce. Přijde na 89 milionů

Ferrari F2001 Michaela Schumachera jde do aukce
Ferrari F2001 Michaela Schumachera jde do aukce
Ferrari F2001 Michaela Schumachera jde do aukce
Ferrari F2001 Michaela Schumachera jde do aukce
11 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (0)
V New Norku vydraží RM Sotheby's monopost Ferrari po Michaelu Schumacherovi, se kterým vyhrál dvě Velké ceny a vlastně dobyl oba tituly, jezdecký i značkový před 16 lety...

O aktuálním zdravotním stavu Michaela Schumachera toho mnoho nevíme, rodina žádné zprávy médiím neposkytuje. I když fanoušci možná ještě věří v zázrak, sedminásobný mistr světa formule 1 je od lyžařské nehody v prosinci 2013 v kómatu. Nicméně ti patřičně movití budou mít šanci si pořídit jeden z jeho vozů...

Kontroverzní německý pilot získal během své kariéry 91 vítězství v Grand Prix z 306 absolvovaných závodů, 155 umístění na stupních vítězů, 68 postavení v čele startu, 77 nejrychlejších kol, 5.114 kol strávených v čele a 1.566 mistrovských bodů – včetně 78, které mu patřily v sezóně 1997. Z konečné klasifikace byl však po zaviněné kolizi s Jacquesem Villeneuvem (Williams) ve VC Evropy v Jerezu vyškrtnut.

Formuli 1 jezdil v období 1991-2006 a v sezóně 2010 se po pauze vrátil na tři roky k Mercedesu, ale už pouze s jediným pódiem. Nejúspěšnější část jeho kariéry je spjatá s působením ve Ferrari. V rudých barvách vybojoval pětici ze svých sedmi korun šampiona, navíc v řadě za sebou, první dvě získal ještě u Benettonu. V mnoha ohledech stále vévodí historickým statistikám prestižní série... Legenda a nejlepší pilot všech dob, tedy pro mnohé fanoušky.

Vozy typového označení F2001 (interně 652) používala Scuderia Ferrari Marlboro od GP Austrálie 2001 až po Brazílii 2002 a bylo jich vyrobeno celkem 11. Jedná se tedy o období atmosférických desetiválců, na které mnozí vzpomínají s láskou. Poháněl je uprostřed podélně uložený motor typu 050, celohliníkový čtyřventilový DOHC V10 objemu 2997 cm3 se vstřikováním Magnetti-Marelli. Ferrari používalo vlastní sedmistupňovou polosamočinnou elektronicky řízenou sekvenční převodovku. Auta byla 4445 mm dlouhá, 1796 mm široká, 959 mm nízká a vážila 600 kg.

Monopost Ferrari F2001 čísla podvozku 211 bude nejprve vystaven v Hongkongu od 28. září do 3. října, pak se přesune do Rockefellerova centra v New Yorku na oslavy sedmdesátin Ferrari, kde jej návštěvníci mohou spatřit 8. a 9. října. 16. listopadu 2017 ho pak síň RM Sotheby's nabídne k prodeji na aukci Contemporary Art Evening v New Yorku. Přímo za jeho volantem se Schumacher radoval dvakrát z triumfu, v GP Monaka a Maďarska 2001, nejde tedy o testovací, případně náhradní stroj. V kokpitu tohoto exempláře strávil celkem tři závodní víkendy. V úzkých uličkách Monte Carla a La Condamine se mimochodem tenkrát radoval popáté a naposledy...

Jednomístný závodní vůz je plně funkční a nový majitel s ním klidně může vyrazit na závody historiků. Dostane k němu podporu továrny včetně přepravy klenotu na akce, může kdykoli zajet do Maranella a zúčastnit se programu Corse Clienti. A kolik peněz na něj vášnivý sběratel a boháč vlastně potřebuje? Společnost žádné rozmezí nestanovila, odhady však hovoří o 4 milionech dolarů, tedy v přepočtu na koruny 88,6 milionu. Asi nikdo nečekal, že monopost po Schumacherovi bude levný, že?

Za volantem Ferrari F2001 získal Schumacher svůj čtvrtý titul mistra světa v kariéře a pro Scuderii jedenáctý konstruktérský z celkových šestnácti, samozřejmě za pomoci tehdejšího stájového parťáka Rubense Barrichella. Mimochodem, právě na zmíněném Hungaroringu, do konce sezóny 2001 už je nikdo nemohl předstihnout. Z vítězství v individuálních závodech se pak tehdy radoval devětkrát, byť používal různá šasi, desátý triumf přidal v GP Austrálie 2002. Ferrari je mimochodem jedinou značkou, která se MS F1 zúčastňuje od samého počátku.

Foto:: Pawel Litwinski/RM Sotheby's

Začít diskuzi