Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari je nejvlivnější značkou světa, před Googlem a Coca-Colou

Roman Beránek
Diskuze (9)
Ze všech automobilek má podle studie britské společnosti Brand Finance největší renomé Ferrari. Nechává tak za sebou mnohem větší výrobce jako je Toyota, BMW, Mercedes-Benz, nebo Volkswagen.

Automobilka se vzpínajícím se koněm ve znaku se ve svém vlivu dostala i před takové giganty, jako je Google nebo Coca-Cola. Hodnota značky vyjádřená v penězích je přitom oproti nim nesrovnatelně menší.

Na špici žebříčku značek s nejvyšší hodnotou stojí Apple (87,3 miliard amerických dolarů), následovaná Samsungem (58,8 miliard USD) a Googlem (52,1 miliard USD). Pro porovnání – hodnota Ferrari v tomto hodnocení je „pouhých“ 3,6 miliardy dolarů.

Britská společnost Brand Finance však porovnávala 500 nejvýznamnějších firem světa i podle jiných kritérií. Klíčovým ukazatelem při určování jejich hodnoty je samozřejmě zisk. V tom se luxusní automobilová značka nemůže s nadnárodními společnostmi měřit. Když se ale zohlední další důležité ekonomické ukazatele jako čistá marže, průměrný zisk na zákazníka, výdaje na marketing a reklamu, nebo věrnost značce a její obliba, získává koník z Maranella cenné body.

Top5 - Nejvlivnější značky a jejich hodnota [miliardy USD]
1Ferrari3,6
2Google52,1
3Coca-Cola34,2
4PwC16,4
5Hermes4,5

Podle výzkumníků je silná značka klíčovým faktorem ekonomického růstu. Zákazník se s ní snadno identifikuje, využívá její reputace a zůstává jí věrný.

„Je vždy příjemné ocitnout se v čele jakéhokoliv seznamu. Tím spíš, když jsou mezi soupeři samé světoznámé společnosti,“ reagoval na zprávu prezident Ferrari Luca di Montezemolo. „Tento výsledek potvrzuje, že i v tak těžkých ekonomických časech může Itálie dosahovat znamenitých úspěchů na poli mezinárodního businessu.“

Top5 - Značky a jejich hodnota [miliardy USD]
1Apple87,3
2Samsung58,8
3Google52,1
4Microsoft45,5
5Walmart42,3

Roman Beránek
Diskuze (9)
7. 3. 2013 14:09
Re: PwC
Takze jsi nevedomky ukazal, ze jsi BLB! ;-\
19. 2. 2013 13:39
a proc asi...?
vliv? blbost! jde o mapovani presahu do ruznych luxusnixh oboru/odvetvi. a to ferrari umi spickove. prim je samozrejme automobily, resp. f1 a pak marketing, spocivajici v udelovani povoleni k brandovani ruznej kravin, to by jim slo... hadry (puma, tss&p,...), vonafky (parfume holding, satinine,...), laptopy (acer), golfovy bagy i hole, hodinky (panerai, girard perregaux,...), video hry (sega), hracky (mattel), kufry (caracalla), a ja nevim co jeste...
Avatar - Ham.
19. 2. 2013 09:47
Re: PwC
Pricewaterhouse Coope rs
Jedna ze čtyřech největších auditních firem světa spolu s Deloitte, Ernst & Young, KPMG
19. 2. 2013 09:31
Re: PwC
JJ a PolyWinylChlorid už se rozmohl i u nás v Česku.
19. 2. 2013 08:22
Re: PwC
Tobě ne, ale x tisícům významných firem bezpochyby ano... ;-)
Když PwC zapíská, klienti skáčou a mění strategie a plány tak rychle, jak jen to jde.