Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari mění firemní strukturu. Kvůli uhlíkové neutralitě

Diskuze (8)

Jistě si ještě pamatujete období, kdy se italská značka vyhýbala slovům jako elektromobilita nebo SUV obloukem. Trh je však neoblomný a Ferrari již podniká kroky k dovršení uhlíkové neutrality.

Strategická oddělení jako produktový vývoj, výzkum, technologie a infrastruktura, nákup a kvalita nebo proces digitální a datové transformace automobilky budou nyní přímo pod vedením generálního ředitele Ferrari Benedetto Vigna. Nová struktura umožní optimalizování procesů uvnitř automobilky a možnost tvoření větších inovací, které budou vzhledem k plánované uhlíkové neutralitě značky do roku 2030 jistě potřeba.

“Chceme dále posouvat hranice ve všech oblastech využitím technologie, a to jedinečným, unikátním způsobem Ferrari,” řekl Vigna. “Naše nová organizace posílí naši schopnost využít příležitostí, které před námi v tomto rychle se vyvíjejícím prostředí máme.”

Vedení značky bylo taktéž posíleno prostřednictvím externích pracovníků, konkrétně již bývalých členů největšího evropského výrobce polovodičů STMicroelectronics. Bývalý šéf výzkumu a vývoje v této firmě, Ernesto Lasandra, bude ve Ferrari zastávat obdobnou pozici. Angelo Pesci, který strávil u polovodičového giganta 20 let, se stane vedoucím nákupu a kvality.

Ze stejné společnosti dorazil v minulém září do Ferrari již zmiňovaný současný generální ředitel Benedetto Vigna. V tomto období prošla automobilka čistkou a zbavila se tří členů vedení včetně technického šéfa Michaela Leiterse. Stopku mu pravděpodobně vystavil racionální pohled na současný automobilový svět se snahou o udržení ikonických dvanáctiválcových motorů Ferrari. Že se jedná o velmi talentovaného člověka, dokazuje fakt, že v období před působením ve Ferrari, které nakonec trvalo sedm let, strávil třináct let v automobilce Porsche na obdobné pozici.

V nové organizaci značky se dočkal povýšení například Gianmaria Fulgenzi, který je nyní hlavním vývojovým ředitelem a zároveň bude slavit 20 let působení v Maranellu. V oddělení digitální a datové transformace automobilky bude ředitelkou Silvia Gabrielli, která ve Ferrari působí od roku 2019 po dřívějším působení ve firmě Microsoft.

Teprve čas ukáže, zda tyto změny přinesou slavné automobilce očekávané výsledky. Nyní se Ferrari soustředí na nejbližší budoucnost a tou je představení historicky prvního SUV značky s názvem Purosangue. Ferrari Purosangue by mělo být představeno v průběhu letošního léta. Ideálně s publikem, což, doufejme, situace v nadcházejících měsících dovolí.

Autor: Dominik Kovář

Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - žlababa
20. 1. 2022 11:16
To už je naprosté šílenství
Pokud v zemích "třetího světa" přibyde miliarda obyvatel, jen svým dechem vyprodukují CO2 jako 250 milionů aut se spalovacím motorem. Vyrobit pro ně potraviny způsobí emise srovnatelné s 500-600 miliony aut. Další půl až třičtvrtě miliardy "aut" spolkne jejich bydlení, topení a další nezbytné potřeby.
V součtu, pokud se v Číně, Indii či afrických zemích narodí miliarda lidí, museli bychom odstavit cca. 1,5 miliardy aut, aby emise CO2 zůstaly na srovnatelné úrovni. A to všechno za předpokladu, že nová doprava bude opravdu 100% bezemisní. Jelikož v současné době zhruba polovina elektřiny vzniká spalováním (čehokoliv), tak by ten počet musel být ještě dramaticky větší.
Ne, vážení klimaalarmisté, autama to opravdu nevytrhneme.
Avatar - MS-sport
18. 1. 2022 04:31
Re: Dovedete si představit....
Brácha si koupil Ferrari F12 Berlinetta....jako investici a dobře udělal. Svezení neskutečný a na ceně to poroste. :yes:
Avatar - beibej
17. 1. 2022 23:37
Dovedete si představit....
Ferrari bez zvuku? Bez atmo V12? S váhou baterií? Já jo. Bude to asi jako Lotus Evia. Pojede to jak prokopnutý. Ale nebude vám chybět to DNA Ferrari?
Avatar - MS-sport
17. 1. 2022 19:54
Re: šaškárna
Myslím si to taky.
17. 1. 2022 15:13
Re: Zrušte CO2. Nejprve se udusí rostliny
Však preto je vo vzduchu veľa CO2 a málo kyslíku, lebo sú vyrúbané pralesy a znečistené moria, nie preto, že ho produkujeme. To je prd. Ľudstvo je šialené, namiesto ukončenia výrubov a sadenia lesov obmedzuje autá... Nakoniec zakážeme jesť hovädzie, lebo metán...