Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari SP51 je unikátní model, který pravděpodobně nikdy nepotkáte

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Ferrari SP51 je postavené na základech modelu 812 GTS a bylo vyrobeno pro váženého zákazníka z Taiwanu.

V roce 2008 Ferrari založilo Special Projects, což je oddělení specializující se na tvorbu jedinečných modelů pro ty nejváženější zákazníky italské automobilky. Za 14 let již bylo vytvořeno mnoho úžasných a ojedinělých vozů. Jedním z posledních modelů z této divize byla verze s názvem Omologata, která byla taktéž postavena na základech modelu 812.

Design modelu SP51 podléhal testování v aerodynamickém tunelu, aby byly zajištěny ty nejlepší vlastnosti. Má třívrstvý červený lak Rosso Passionale v kombinaci s modrobílými pruhy, což je inspirace ze závodního modelu Ferrari 410 S z padesátých let minulého století. 

Od modelu 812 GTS, ze kterého SP51 vychází, se bude odlišovat několika exkluzivními prvky. Přední i zadní světlomety jsou specificky navržené pro tento one-off model. Maska chladiče je mohutnější a s karbonovými prvky, zatímco kapota má dva obrovské větrací otvory. Speciální jsou také pětipaprsková kola v diamantovém designu s prvky v karbonu. 

Video se připravuje ...

Zadní část vozu prošla zásadní změnou. Nachází se zde zcela nový, mohutnější difuzor, jinak tvarované karbonové křídlo a celkové oblejší linie na rozdíl od hranatějšího 812 GTS. 

Interiér vozu se dokonale inspiruje barevným schématem exteriéru. Hlavní barvu zde zastupuje opět Rosso Passionale v kombinaci s bílomodrým pruhem, který se objevuje na středovém tunelu a palubní desce mezi sedadly. Prošívání volantu a sedadel z Alcantary nabízí totožnou kombinaci. 

Do čeho oddělení Special Projects nezasahovalo (alespoň podle vydané zprávy), je pohonné ústrojí. Stejně jako u modelu 812 GTS se tak i tento one-off model SP51 pyšní 6,5litrovým atmosférickým dvanáctiválcem a výkonem 800 koní (588 kW). Z 0 na 100 km/h zrychlí Ferrari 812 GTS za 2,9 vteřiny. U zákaznického SP51 je kvůli individuální aerodynamice na přání klienta údaj pravděpodobně o nějakou desetinku horší. To však zákazníka z Taiwanu nemusí trápit, má přece jediné Ferrari SP51 na světě!

Dominik Kovář
Diskuze (0)

Doporučujeme