Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari vyřadilo modely 812 Supersport a GTS z nabídky. Labutí píseň atmosférické V12

Diskuze (1)

Již při představení Ferrari 812 Superfast v roce 2017 se potichu spekulovalo o tom, že to bude poslední model s motorem V12 bez jakékoliv elektrifikace. Po pěti letech produkce tak končí možná poslední model s “čistým” atmosférickým dvanáctiválcem s motorem umístěným vpředu.

Mluvčí Ferrari Australasia (oficiální zastoupení Ferrari v Austrálii) potvrdil, že objednávky pro modely 812 Supersport a otevřenou verzi GTS byly celosvětově ukončeny. Nyní tedy již nelze objednat Ferrari s atmosférickým dvanáctiválcem bez jakékoliv formy elektrifikace. Ferrari samozřejmě dokončí již zadané objednávky, pak se však výroba těchto modelů nadobro uzavře.

V minulém roce se rodina modelů 812 rozrostla o silnější verze 812 Competizione a 812 Competizione A (otevřená střecha). Ani tyto modely si už neobjednáte, jejich limitovaný počet 999 a 599 kusů je totiž beznadějně vyprodaný.

Atmosférický vidlicový dvanáctiválec můžeme v současném portfoliu značky Ferrari najít u modelu z řady Icona, Ferrari SP3 Daytona. Limitovaná série 599 kusů je však také rozebrána. Nyní tedy opravdu žádné “čisté” V12 neobjednáte. To se však může brzy změnit. U chystaného SUV Ferrari Purosangue se o podobě motorů stále spekuluje. Purosangue pravděpodobně obdrží motor V12, stále však ještě nevíme, zda nebude podpořen nějakou formou elektrifikace.

S ukončením výroby modelů 812 dojde také ke konci velké éry dvousedadlových GT modelů s “čistým” dvanáctiválcovým motorem vpředu. Mezi nejikoničtější modely v této kategorii patří 365 GTB/4 Daytona z konce šedesátých let, 550 Maranello, které bylo v produkci na přelomu století, nebo předchůdce 812 Superfast, F12berlinetta.

V době představení Ferrari 812 Superfast bylo 800 koní (588 kW), které dvanáctiválcový motor o objemu 6,5 litru produkoval, nejvyšším výkonem atmosférického sériového motoru. O čtyři roky později se vylepšené 812 Competizione dostalo na 830 koní (610 kW), což z něj udělalo nejvýkonnější spalovací motor bez podpory elektrifikace, jaký se kdy ve voze z Maranella objevil.

O nástupci 812 Superfast se zatím moc neví snad jen kromě toho, že by se měl objevit koncem příštího roku. Kódové označení modelu by mělo být F167. O označení F167 se však také mluví v souvislosti s budoucím nástupcem hybridního SF90 Stradale. Letošní rok bude u Ferrari patřit prvnímu SUV v historii značky, Ferrari Purosangue. Na nástupce 812 Superfast – ať už s jakýmkoliv motorem, se tak budeme těšit snad v roce 2023.

Autor: Dominik Kovář

Diskuze (1)

Doporučujeme

23. 2. 2022 10:58
Uzasny auto
Dnes jsem zrovba jedno videl.

Obrovsky kola, obri vyfuky...