Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Fiat 500 je v Americe jedno z nejméně bezpečných aut

Fiat 500 je v Americe jedno z nejméně bezpečných aut Zdroj: acz

Fiat 500 je v Americe jedno z nejméně bezpečných aut

Fiat 500 sice v crashtestech organizace NHTSA uspěl na výbornou, podle amerických pojišťovacích společností se ale nejedná o jedno z nejhůře hodnocených vozů.

Fiat 500 udělal při svém příchodu na trh dobrý dojem nejen líbivou retro karoserií, ale i na svou dobu a ve své kategorii vynikajícím výsledkem v crashtestech Euro NCAP. Ty ostatně potvrdil také v bariérových testech IIHS v Americe. Prostě pěkné a bezpečné miniauto.

Americké pojišťovny jsou ale navzdory těmto výsledkům k Fiatu 500 skeptické a tento vůz figuruje na prvním místě, co se týče (ne)ochrany posádky před zraněním při havárii, což znamená výrazně vyšší pojistku. Důvod je prostý - velikost a váha auta. Při střetu s "běžným" americkým autem, což může být třeba takový Ford F150, prostě rozhoduje velikost a váha automobilu a vůz, jehož posádka v laboratoři po střetu s betonovým kvádrem vystoupí s úsměvem na rtech, při konfrontaci s hmotností mnohem většího auta dopadne dost špatně.

"Pokud je prioritou bezpečnost, měli byste se vyhnout malým autům", říká mluvčí IIHS Russ Rader. Vznikají tak zajímavé paradoxy. Na opačné straně žebříčku je pick-up GMC Sierra 1500, jenž ale na rozdíl od Fiatu 500 vykazuje v laboratoři pouze průměrnou bezpečnost při nárazu z boku a mezní v oblasti pevnosti střechy. Nejbezpečnější pětici doplňuje Porsche Cayenne, GMC Yukon, Sierra a Terrain.

Z toho plyne ponaučení, že pokud budete chtít auto, v jehož případě často hrozí riziko střetu s betonovou zdí, volte miniauta jako je Fiat 500. Pro všechny ostatní situace sáhněte raději po tom největším a nejtěžším, co seženete. Ovšem pozor, neplatí to obecně, jak můžete vidět v následujícím videu. Takže ještě lépe - co největší, nejtěžší ...a nejnovější.