Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat 500L Trekking: Malé MPV nazulo pohorky

Aleš Dragoun
Diskuze (28)
Trochu atypicky na americké půdě se odehrává premiéra Fiatu 500L Trekking. Místo je však zvoleno logicky.

Nejnovější malé MPV Fiatu se příští rok chystá za moře, a to i v základním provedení. Jak se od něj Trekking liší? V první řadě klasickým vzhledem těchto verzí, které umí nabídnout i v menším balení. Takže, Trekking má karoserii terénního vzhledu, tedy výrazně oplastovanou - od předních nárazníků přes lemy blatníků a boční prahy až dozadu.

Plasty jsou lakovány tmavě šedou metalízou a navazují na ně kryty podvozku, které jsou pro změnu ve světlejším odstínu. Exemplář na prvních vydaných oficiálních snímcích má bíle orámované hlavní světlomety i mlhovky, bílá je i střecha a vnitřní část bočních ochranných lišt. Koncová světla mají pro změnu chromované obroučky, lesknou se také kliky dveří.

Zatím jedinou známou pohonnou jednotku představuje čtyřválec 1,4 MultiAir Turbo se 119 kW (162 k) a točivým momentem 184 Nm. Kombinovat jej lze buď se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, nebo s dvouspojkovým ústrojím (DDCT), které má stejný počet rychlostí. Po vzoru Pandy Trekking je s největší pravděpodobností vybaven kontrolou trakce Traction+, ta dokáže simulovat pohon všech kol. Výrobce domněnku dosud nepotvrdil, ale čtyřkolka zřejmě chybí.

Připomeňme, že 500L je postavena na platformě Punta a nikoli mini 500, ke kterému se hlásí vizáží přídě i marketingově. Trekking dostal ve srovnání s výchozím modelem vyšší světlou výšku a jezdí standardně na sedmnáctipalcových litých kolech. Dvojité panoramatické střešní okno má skoro 2 m2. Pětimístný interiér je vyveden ve dvoubarevné kombinaci černé a hnědé. Pro americkou specifikaci je připraven informační systém Uconnect ve verzích 5.0 a 6.5 s dotykovým displejem a veškerou podporou multimédií a chytrých telefonů i hlasového ovládání. Větší model má navíc integrovanou navigaci a vstup pro SD karty.

Evropské provedení Fiatu 500L Trekking se určitě příliš lišit vzhledově nebude. Fiat o něm zatím zarytě mlčí, boloňská Motorshow je ale už doslova za dveřmi, tak se nechme překvapit. Za mořem se 500L v obyčejné i oplastované verzi objeví v polovině příštího roku.

U nás se základní model prodává již od konce října s benzinovým čtyřválcem 1,4 16V/70 kW, přeplňovaným dvouválcem 0,9 TwinAir/77 kW a turbodieselem 1,3 Multijet II/62 kW. S motorem 1,4 Turbo se počítá zatím pro sportovní verzi. Všechna provedení vznikají v bývalé továrně Zastavy v srbském Kragujevaci.

Aleš Dragoun
Diskuze (28)
29. 11. 2012 22:37
Re: nevidim vyznam tohto modelu trekking bez pohonu 4x4
Někde se udává že ASR brzdí kola, někde je to rozdvojeno na dva systémy ASR a EDS. V autě najdete ASR spolu s EDS. U různých značek se to jmenuje různě, ale princip je stále stejný.
Každopádně stále není nikde vidět ten rozdíl od T+.

29. 11. 2012 22:21
Re: Výhled z vozu
Sedel si v tom vobec???
Pretoze ten stlpik je deleny a vidno cez neho krizom lepsie, nez pozerat von okolo hrubeho solo stlpika.
29. 11. 2012 22:18
Re: nevidim vyznam tohto modelu trekking bez pohonu 4x4
ASR NEBRZDI koleso. Iba obmedzuje vykon motora. To je rozdiel.
29. 11. 2012 21:11
Re: nevidim vyznam tohto modelu trekking bez pohonu 4x4
Ale přesně to samé umí i ASR. Takže v čem je ten rozdíl?
29. 11. 2012 20:09
Re: nevidim vyznam tohto modelu trekking bez pohonu 4x4
TRACTION+

viz.
[odkaz]