Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Vivaro nastupuje v nové generaci. Je to brácha nové Zafiry

David Bureš
Diskuze (18)
Vivaro v nastupující generaci už nebude sourozencem Renaultu Trafic, Nissanu NV300 a Fiatu Talento, ale využije techniku PSA.

Opel pod vedením nového majitele v podobě Skupiny PSA postupně přezbrojuje na francouzskou techniku. Nejnověji je to patrné v oblasti užitkových vozidel. Opel Combo se tak stal sourozencem Citroënu Berlingo a Peugeotu Rifter/Partner, zatímco nyní představená nová generace Opelu Vivaro je bratrem větších dodávek PSA, Citroënu Jumpy a Peugeotu Expert, které doplňuje i Toyota ProAce.

Německá značka tak nastoupila cestu francouzských členů Skupiny PSA a rozdílně pojmenovala osobní a užitkovou verzi tohoto vozidla. Dříve představená osobní varianta byla totiž přejmenována na Zafiru Life, čímž se zároveň stala nepřímým nástupcem MPV Zafira. Jméno Vivaro si ponechá jen užitkové vozidlo.

Novinka následuje své sourozence, a tak bude dostupná hned v několika provedeních, jak je v této kategorii zvykem. Vůbec poprvé tak Vivaro bude dostupné hned ve třech délkách – 4,6 metru, 4,95 metru a 5,3 metru. Karosářské verze zahrne klasická „plechová“ dodávka, „crew cab“ s místem pro šest osob a částečným zaplechováním, „osobní“ Combi s jednodušší kabinou než u Zafiry Life a šasi s možností libovolné nástavby.

Největší Vivaro převeze náklad o objemu 6,6 kubických metrů o hmotnosti až 1.400 kilogramů. To je mimochodem o 200 kilogramů více než u předchůdce. Do nejdelšího modelu se pak vejdou až 4,02 metru dlouhé předměty, díky příplatkovému otvoru u sedadla spolujezdce. Nové Vivaro navíc utáhne až 2.500 kg těžký přívěs, zatímco minulá generace zvládne maximálně dvoutunový.

Vedle užitných schopnosti Vivaro zaujme také moderní výbavou. K dispozici je head-up displej, navigace se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, adaptivní tempomat, automatické brzdění nebo elektricky otevírané posuvné dveře, pod něž stačí jen kopnout nohou.

Nabídku motorů Opel zatím neprozradil, dá se však očekávat využití naftového dvoulitru a vznětové patnáctistovky. Jistotou je každopádně příchod elektřinou poháněné verze, která dorazí v roce 2020.

Nový Opel Vivaro je v pořadí již třetí generací tohoto modelu. První z roku 2001 i druhá z roku 2014 využívala techniku Renaultu, respektive jeho soudobého modelu Trafic. Renault však nebude osamocen, k Traficu a odvozeného Fiatu Talento a Nissanu NV300 totiž nově přibude Mitsubishi Express, určené pro novozélandský a australský trh.

David Bureš
Diskuze (18)

Doporučujeme

Avatar - rohYpnol
27. 1. 2019 10:00
Re: Začátek konce Opelu
Ne. Dostatečný standard a programovatelná životnost je něco, co je u VŠECH. a jestliže vidím, že jiné značky mají kabelové svazky krásně vyvázané, mají kryty na náchylných místech, a PSA má holé dráty, tak to není nějaký racionální základ :-!
26. 1. 2019 23:50
Re: Začátek konce Opelu
Tvoje pocity ako neinžiniera nemusia mať reálny základ.
Odhalené tenké dráty, nezakryté části, nesmyslně složitá uspořádání - to všetko je laický pohľad, a tie veci mávajú obvykle reálny základ, ako napr. dostatočný štandard, programovaná životnosť, znižovanie nákladov (zbytočné kryty, ktoré sú len dizajnovou záležitosťou)...
Inak rád by som vedel, aká výroba auta je pre teba ideálna, keď P308 SW ideálne vyrobené nie je?
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2019 20:31
Re: Začátek konce Opelu
Ne. THP byl jeden velký průšvih. Žádné zanedbávání ze strany uživatelů...

Motory Isuzu co se dávaly do Opelů jsou na tom dobře se spolehlivostí.

Motory Fiat JTD bezproblémové. Řada fire taktéž.
26. 1. 2019 19:04
Re: Začátek konce Opelu
Opel se již pohřbil dávno. Sám.
26. 1. 2019 19:02
Re: Začátek konce Opelu
Motory Isuzu jsou prů*er, Fiat jak který, PSA je nejlepší. Prů*serý si dělali lidi sami svým přístupem k motoru.