Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat bude vyrábět dvouspojkové převodovky v Číně

David Bureš
Diskuze (2)
Dvouspojkové převodovky DDCT bude pro Fiat vyrábět čínská společnost Hangzhou Haveco Automotive Transmission.

Fiat bude od roku 2013 vyrábět dvouspojkové převodovky DDCT také v Číně. O výrobu převodovek pro automobily určené pro čínský trh se postará továrna Hangzhou Haveco Automotive Transmission.

V Číně montované dvouspojkové převodovky budou určeny pro automobily, vyráběné společným podnikem Fiatu a čínské společnosti Guangzhou Automobile Industry Group. Obě společnosti vlastní v tomto podniku 50% podíl.

Před zahájením výroby převodek v roce 2013 má být v továrně Hangzhou Haveco Automotive Transmission investováno na 2,3 miliard čínských juanů (skoro šest miliard korun). V budoucnu by tato hala měla ročně vyrábět 500 tisíc převodovek. Majitelem Hangzhou Haveco Automotive Transmission je vedle Fiatu a Guangzhou Automobile Industry Group také firma Hangzhou Advance Gearbox Group, vlastněná čínskou vládou. Všechny tři společnosti mají v továrně stejný podíl.

Prvním automobilem, který čínské DDCT použije, bude takzvaný Fiat C-medium, což bude pravděpodobně přebrandovaná verze druhé generace Dodge Caliber pro čínský trh. Tento crossover se má představit příští rok.

Současný už Caliber dvouspojkové DDCT používá, jeho nová generace bude možná nabízena také s nedávno představeným devítistupňovým automatem ZF.

Fiat a Guangzhou Automobile Industry Group v současné době staví montážní halu, která má být hotová na konci letošního roku. Roční kapacita této továrny bude v budoucnu 140 tisíc aut a 220 tisíc motorů.

Šestistupňová dvouspojková převodovka DDCT (někdy také označována jako TCT) využívá suché spojky, podobně jako sedmistupňové DSG ve vozech VW Group (šestistupňové DSG má mokré spojky). Výhodou suchých spojek jsou nižší ztráty, ke kterým dochází jen v okamžiku prokluzu, zatímco mokré spojky mají zároveň ztráty způsobené viskózním třením v olejové lázni.

Převodovka DDCT je vedle Dodge Caliber nabízena rovněž pro Alfu Romeo MiTo a Alfu Romeo Giulietta.

David Bureš
Diskuze (2)
Avatar - del42sa
15. 6. 2011 13:30
koule
zajímalo by mě, k čemu je u té převodovky ta pružící koule (jako u Citroenů) ? Že by pomáhala udržovat stálý tlak oleje ?
Avatar - Ada je zase tady
15. 6. 2011 12:48
Kvalita vozu Fiat se zlepsi
Myslim, ze vsichni, komu je osud teto zadluzene italske automobilky drahy, takovy krok, vedouci ke zlepseni kvality vysledneho produktu, jiste uvitaji.

Predstavte si tu hruzu, ze by ty prevodovky byly vyrabeny ve Francii...