Fiat-Chrysler: Za moře se vydá Panda, Grande Punto, MiTo i Milano
Do USA by měl Fiat vyvážet v blízké budoucnosti malou Pandu, Grande Punto a nové vozy, které vzniknou na platformě C-Evo. Značka Alfa Romeo počítá s prodejem řad MiTo a Milano, což je chystaný nástupce řady 147 (Progetto 940), který bude postaven právě na zásadně modernizovaném podvozku současných modelů Fiat Bravo/Lancia Delta.
Je možné, že některé z výše jmenovaných vozů se budou v budoucnu v USA také vyrábět a prodávat pod některou z Chryslerových značek. Nástin nabídky Fiatu pro americký trh pochází z údajů, které předali konkurznímu soudu v New Yorku dnes již bývalý viceprezident společnosti Chrysler LLC Tom LaSorda, respektive výkonný ředitel Capstone Advisory Group LLC Robert Manzo. Tato společnost pomáhá v současné době Chrysleru s restrukturalizací.
LaSorda, který ze své funkce odešel 1. května 2009, k námluvám s Fiatem také uvedl: K prvním rozhovorům došlo již v březnu 2008, kdy jsem jednal s generálním ředitelem Fiatu Marchionnem a také s Alfredem Altavillou, viceprezidentem pro rozvoj podnikání. Navrhl jsem tehdy, že by se Fiat ve spolupráci s Chryslerem měl soustředit na malé vozy, naše počáteční diskuse se točily kolem výroby a prodeje modelu 500 v USA. Zmínil jsem se také o tom, aby obě společnosti vytvořily společný podnik, který by umožnil dealerům Chrysleru prodávat vozy Alfa Romeo. V dubnu 2008 byla jednání rozšířena o další produkty italského koncernu, pohonné jednotky, případnou stavbu továren a také vstup na další potenciální trhy, kde Fiat dosud nefiguruje. V létě se pak začalo uvažovat o fúzi obou automobilek.
LaSorda dále řekl: Rozhodujícím přínosem této aliance je přístup k technice a technologiím Fiatu a jejich sdílení. Fiat tedy poskytne Chrysleru práva na svůj třílitrový turbodiesel a čtrnáctistovku, která spaluje plyn. Při využití systému Multiair, který italská automobilka použila mj. v prototypu malého přeplňovaného dvouválce, by pak byl Chrysler schopen plnit i budoucí emisní normy, a to nejen americké, ale i evropské (Euro 5 a 6).
K platformám LaSorda uvedl, že Chrysler zatím plánuje pro své nové modely využít čtyř podvozkových skupin včetně již zmíněné C-Evo a dvou motorů a převodovek. Podvozky by se měly vyrábět přímo ve Spojených státech. Americká automobilka si od tohoto kroku slibuje rychlý vstup mezi menší vozy, tedy do velikosti evropské nižší střední třídy. Podstatně také ušetří za vývoj podobných technických řešení, který by stál odhadem 8 – 10 miliard dolarů a trval by čtyři až pět let.
Robert Manzo byl ještě konkrétnější. Řekl totiž: Fiat by měl Chrysleru poskytnout vozy těch tříd, ve kterých v současnosti nemá americký výrobce zastoupení. Tedy v segmentu A Fiat 500 a Jeep Panda, v segmentu B Grande Punto a Alfu MiTo a konečně v segmentu C nový sedan C-Evo a výsledek projektu Milano alias 940. Ano, Manzo se ve svém prohlášení o malé Pandě zmiňuje jako o Jeepu. Zda ovšem půjde jen o verze s pohonem 4x4, není zatím jasné.