Fiat Croma: facelift v duchu Brava
Zhruba za měsíc se faceliftovaná podoba vozu Fiat Croma objeví v záři reflektorů na boloňské motorshow. V galerii pod článkem si můžete prohlédnout její podobu.
Pouť Fiatu Croma započala před dvěma lety na ženevském autosalonu. Tam mohli zájemci poprvé prohlédnout automobil, navržený slavným Giorgettem Giugiarem, který měl pomoci vyvést automobilku Fiat z potíží. Postavený na podvozkové platformě GM Epsilon, obstál v nárazových testech Euro-NCAP když obdržel plných pět hvězd za ochranu posádky (mohl se pochlubit například sedmi airbagy v základní výbavové verzi – mimochodem, nová Croma jich nabízí rovnou 8 + jeden kolenní).
Nová Croma navazuje na odkaz minulé generace, náhodný kolemjdoucí Cromu stále pohodlně identifikuje. V designérském pojetí faceliftované verze je ale silně cítit vliv úspěšného Brava, které bylo představeno před rokem. Svítilny či mřížka chladiče jsou s těmi v Bravu identické, ostatní změny exteriéru rozhodně nejsou tak výrazné. Croma je tak stále spíše než modelkou pracovitou ženuškou do domácnosti.
Pod kapotou se toho moc nestalo, zmizel pouze nejvýkonnější benzinový motor o zdvihovém objemu 2,2l a výkonem 110 kW, takže pokud nechcete tankovat na čerpacích stanicích naftu, musíte vzít benzin o objemu 1,8l a nejvyšším výkonem 103 kW. Pokud ovšem preferujete z jakéhokoliv důvodu naftu, máte na výběr hned ze tří jednotek. Verze Multijet o objemu 1,9 litru je naladěná na dva výkony: 88 kW a 110 kW. Třetí, nejvýkonnější dieselový agregát má zdvihový objem 2,4l a nejvyšší výkon 147 kW. Do Fiatu Croma je možné si za příplatek objednat například multimediální systém Blue&Me, jehož součástí je také hlasem ovládaná družicová navigace, DVD přehrávač či adaptivní světlomety s funkcí „corner“. Na tuzemské trhy vstoupí Croma v průběhu příštího roku.