Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Maserati Karif
Maserati Karif
Maserati Karif
Maserati Karif
6 Fotogalerie

Fiat mírní plány na konec turbodieselů. Nakonec s nimi vydrží déle

Italská značka patří mezi výrobce, kteří se chtějí zbavit vznětových motorů. Nové vedení ale zjišťuje, že to nepůjde tak snadno.

V průběhu letošního roku hned několik automobilek oznámilo, že se v příštích letech zbaví vznětových motorů. Mezi ně patří také koncern Fiat Chrysler Automobiles, jehož dnes už bývalý šéf Sergio Marchionne v létě oznámil, že se v Evropě osobních aut s naftovým motorem zbaví do roku 2021. Mezitím se ale vedení automobilky změnilo a to nové odvážné plány předchozího mírní.

Nový vedoucí evropského zastoupení FCA Pietro Gorlier nyní přiznává, že plány na ukončení evropského prodeje osobních aut se vznětovým motorem do roku 2021 byly příliš agresivní. Automobilka tak s nimi nakonec vydrží déle. Stále však počítá s tím, že nabídku těchto motorů kvůli klesajícímu zájmu bude postupně zužovat.

Fiat přitom podobně jako Toyota chce turbodiesely nahradit jejich alternativou v podobně aut s hybridním pohonem. Velká část z plánované investice pěti miliard eur během následujících tří let do nových modelů tak bude určena na vývoj elektromobilů a hybridů, a to včetně nových platforem přizpůsobených těmto druhům pohonu.

Nové architektury budou potřeba, protože všechny značky koncernu nějaký ten hybrid nebo elektromobil chystají. Vozy s alternativním pohonem jsou součástí plánů koncernu na uvedení 13 nových nebo modernizovaných modelů do roku 2021.

Fiat plánuje novou elektrickou verzi legendární 500, která má být už postavena na základech nové platformy. Vyráběna bude v továrně Mirafiori, zatímco závod Pomigliano bude produkovat Pandu v mildhybridním provedení. Malé MPV 500X se zase má dočkat plug-in hybridní varianty.

Alfa Romeo zase připravuje SUV menší než Stelvio, které bude dostupné i jako plug-in hybrid. Plug-in hybridních variant se v následujících letech dočkají také modely Maserati, Ghibli, Quattroporte i Levante, zatímco připravovaný sporťák na bázi konceptu Alfieri z roku 2014 má mít čistě elektrický pohon.