Fiat Panda Trekking: Elektronika místo 4x4
Fiat zveřejnil podrobnosti k modelu, který stane mezi klasickou Pandou a Pandou 4x4. Provedení Panda Trekking spojí pohon předních kol se stylingem čtyřkolky, ale přidá i něco navíc.
Heslo mezi 4x2 a 4x4 totiž neplatí jen pro kombinaci designu a konfigurace pohonu. Fiat přidá systém Traction+, vylepšenou kontrolu trakce nastavenou pro zhoršené podmínky. Zvolené řešení je výrobně podstatně levnější než pohon všech kol, rozdíl v prodejní ceně ale zatím není znám.
Traction+ je nadstavbou stabilizačního systému, v zásadě se jedná o elektronickou náhradu samosvorného diferenciálu. Ta se ale obvykle používá, aby zlepšila trakci na výjezdech ze zatáček. U Pandy má místo toho usnadnit rozjezdy na kluzkém povrchu a danému účelu byla uzpůsobena kalibrace elektroniky.
Systém funguje v rychlostech do 30 km/h a aktivuje se tlačítkem na palubní desce. Podobným řešením je například Grip Control, který se nabízí za příplatek pro Citroën Berlingo XTR.
Kromě pohonného ústrojí se Panda Trekking od Pandy 4x4 bude lišit také jinou povrchovou úpravou litých kol a absencí ochranného krytu pod motorem. Obě novinky, a také plynová Panda Natural Power, se poprvé představí na nadcházejícím autosalonu v Paříži.