Fiat Punto Evo: Evoluce Grande Punta
Facelift Fiatu Grande Punto bude snadno rozeznatelný podle zdůrazněné příčné lišty v předním nárazníku. Tento prvek, který byl dosud jen naznačen prolisem v nárazníku, se stane dominantní částí přídě. Šedá lišta rozděluje nasávací otvor v nárazníku, na její kraje se přesunuly přední směrovky a pod ní, blíže středu než dosud, se nacházejí přední mlhovky. Logo Fiatu se přesunulo na chromovanou lištu nad maskou chladiče.
Nový motiv z předního nárazníku převezme i záď. Zadní nárazník je tvarován dynamičtěji, nová je grafika koncových světel, které výrazněji vystupují ze sloupků karoserie, a na dveřích do zavazadlového prostoru se nachází větší logo automobilky doplněné novou grafikou nápisu Punto. Drobných úprav se dočkal také střešní spoiler.
Stylistické změny vedou k prodloužení karoserie o 3 cm na 4,06 m. Šířka (1,69 m) a výška (1,47 m) zůstávají zachovány.
Důkladného přepracování se dočkal interiér. Nové zde bude po faceliftu téměř vše – volant s výraznějším středem, palubní deska a dveřní výplně se zahlazenými hranami, nový přístrojový štít s oddělenými tubusy a kompletního přepracování se dočkal středový panel. Ergonomické rozložení ovládacích prvků ale zůstává po faceliftu zachováno.
Technické inovace představuje především nová nabídka motorů. Zážehové bude zastupovat nová generace pohonných jednotek MultiAir, které při o 10 % vyšším výkonu a o 15 % vyšším točivém momentu přináší 10% úsporu paliva. Potvrzena je pro zatím varianta o objemu 1,4 litru. Modernizace turbodieselu 1,3 MultiJet (zejména úpravy vstřikování) vedou k naplnění limitů Euro 5. U vznětových agregátů navíc bude standardem systém Start&Stop. Novinkou bude také motor spalující ropný plyn LPG – dosud Fiat nabízel jen verzi na zemní plyn CNG.
Prodej Punto Evo bude v Evropě zahájen měsíc po jeho premiéře, v druhé polovině října.