Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat se chystá založit vlastní low-endovou značku

Diskuze (139)
Fiat plánuje výrobu tří levných modelů, které uvede v západní Evropě pod novou značkou. Pro Automotive News Europe to řekl generální ředitel Fiatu Sergio Marchionne.

Marchionne v rozhovoru vyjádřil obdiv k úspěchu značky Dacia a řekl, že nyní je vhodná doba vytvořit si silnou pozici v segmentu levných aut. Vedení Fiatu chce využít současné ekonomické klima i tlak na výrobu úspornějších automobilů a vytvořit novou samostatnou značku se třemi levnými modely. Portfolio Fiat Group Automobiles se tak rozšíří na šest značek osobních aut – do této skupiny nyní patří značky Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Abarth a Fiat Professional. Vedle toho italskému koncernu patří Iveco, Maserati a většinový podíl ve Ferrari.

Fiat chce u nové značky uplatňovat podobnou strategii jako Renault se svojí low-endovou značkou Dacia. Italské a brazilské vývojové centrum se už intenzivně zabývají vývojem dvou aut – zatím bezejmenný model nahradí „globální“ modelovou řadu Palio, která se od roku 1996 nabízí především v Brazílii, ale prodávala se také například v Polsku. Nástupce Palia by se měl vyrábět od roku 2010 v srbském Kragujevaci – tamní bývalou továrnu Zastavy Fiat letos koupil a nyní provádí její celkovou přestavbu.

Druhý model pak nahradí Uno, které se vyrábí už od roku 1983. V Evropě se sice nástupcem Una v roce 1993 stalo Punto (výroba v Itálii pokračovala do roku 1995 a v Polsku do 2002), ale v Brazílii se pod názvem Fiat Mille vyrábí dodnes a na místním trhu patří mezi tři nejprodávanější auta. Mimochodem i konstrukce Palia je příbuzná s původním Unem. „Nové Uno“ se v Brazílii představí v roce 2011. Evropská verze by se měla od té brazilské vzhledově odlišovat a vyrábět se bude pravděpodobně v továrně Mirafiori v Turíně.

Nejmenší zástupce nové značky bude odvozen od Seicenta, které se stále v polských Tychách vyrábí v ročním objemu zhruba 40 tisíc kusů. Seicento se aktuálně v Itálii nabízí za 7690 Euro (zhruba 190 tisíc Kč), jeho levnější derivát – zatím neoficiálně označovaný jako „nové Topolino“ – by měl podle zdrojů Automotive News Europe stát méně než 7000 Euro, tedy do 175 tisíc Kč. Vyrábět se bude v Polsku nebo v Srbsku.

Diskuze (139)
27. 11. 2008 16:18
Re: LEGENDA JMENEM FIAT
Ja tedy nevim, jak se Croma prodava v Evrope a jinde ve svete, ale v CR nic moc zrovna, takze me to "vylizat z nejhorsiho" trochu prekvapuje, ale to je jen zpusobeno mou neznalosti prodeju. Ono, ja ani Cromu nijak nekritizoval, jen si myslim, ze se do segmentu D nehodi takoveto reseni - samostatne kombi jako jedina karosarska verze. Kdybych byl sefem nejake automobilky, tak bych se v tomto segmentu urcite snazil prosadit nejdrive sedanem, pak od neho odvozenym kombi a pak pripadne nejakymi dalsimi karosarskymi verzemi. Stredni trida je totiz dle meho nazoru uz pomerne konzervativni segment.

Jo, to mas asi pravdu s tim malym poctem karosarskych varaci na tema Bravo a GP. Z GP vlastne vznikla jen Linea, da-li se to tak rict. Z Brava by mohli podle me opet udelat, jak pri minule generaci (ne Stila, ale min. generaci Brava), liftback - Brava (1.p.). To bylo tenkrat hodne oblibene auto a jeste dodnes jich potkavam docela dost na silnicich. Ostatne, kdysi jsme byli docela blizko koupi tohoto vozu, nakonec z ni seslo.
27. 11. 2008 16:12
Re: LEGENDA JMENEM FIAT
Sedici podle me nelze povazovat za SUV. Je to jen maly hatchback s mirne zvednutym podvozkem, spis bych to nazval jako nejaky crossover. SUV podle me vypada jinak.
27. 11. 2008 15:33
fíha, to je ale štěstí
Bože, jak sem šťastný člověk... Vzhledem k tomu, že mám známé firmy v hatelistu, tak mám zdejší diskuzi ve formátu asi takto: Smysluplný příspěvek Marianek...pak dlouho nic, pak odpověď T613, pak dlouho nic, pak napíše ViKing, něco o tom, co četl v magazínu (hrozně by mě zajímalo v čem má jako ten Golf lepší materiály než Bravo..., myslím, že by si to co mám v autě za to co je v Golfu, Jettě a nebo Passatu nevyměnil - ano přiznávám mám top verzi,ale pokud se nemýlím, tak top verze u VW se od obyčejných zase tak moc ve vnitř neliší - to teda taky psali v magacinu, jinak mezi nama a zdejší firmy jsou toho důkazem...papír a internet snese všechno, takže není and osobní zkušenost o tom jak se řídí Bravo a jak Golf), pak prejt...pak dlouho nic.

Mohu doporučit, je to uklidňující, je to super... Musím uznat, čte se mi to tady mnohem líp.

Jinak sem zvědavý, jakou značku pro tento záměr Fiat použije. Můj soukromý typ je Autobianci, ale nakonec to může klidně být i ta Zastava a nebo něco úplně nového. Osobně by mě mrzelo, kdyby měla značka Zastava zaniknout. Stejně jako nám bych nepřál aby zanikla škodovka, tak Srbům nepřeji aby zanikla Zastava.

A co se týká portfolia značek koncernu Fiat. Bože to je jasné, že je v porovnání s koncernem chudé. Na to téma tady nemá smysl psát. Dyť byl Fiat v krizi, nepovedená fůze s GM (který je nad propastí), úmrtí Gianna Agneliho a další smrtelné rány. Co je důležité je to, že se z toho velmi dobře vyhrabal, nyní je zdravý a může postupně svoje portfolio obměňovat (zmíněná Croma, nástupce 166 a další, připravuje se sportovní Abarth...) a případně doplňovat. V kontextu historie Fiatu nějakých 10 let je zanedbatelný čas. Důležité je, že pokud si nyní cokoliv z portfolia Fiatu vybereš, neuděláš srovnáš-li to s Evropskou, ale i mimo Evropskou konkurencí chybu. A tady je potřeba dát :yes:
27. 11. 2008 11:56
Re: low-end
Porovnaj s ostatnými modelmi značky a zistíš, že ani nie...
27. 11. 2008 09:52
Re: LEGENDA JMENEM FIAT
Klaním se Mariankovi. Toto je bezpochyby nejhodnotnější příspěvek celé této vášnivé diskuze, kterou jsem tu nevědomky rozpoutal. Se všemi jeho slovy stoprocentně souhlasím. :yes: