Fiat se chystá založit vlastní low-endovou značku
Marchionne v rozhovoru vyjádřil obdiv k úspěchu značky Dacia a řekl, že nyní je vhodná doba vytvořit si silnou pozici v segmentu levných aut. Vedení Fiatu chce využít současné ekonomické klima i tlak na výrobu úspornějších automobilů a vytvořit novou samostatnou značku se třemi levnými modely. Portfolio Fiat Group Automobiles se tak rozšíří na šest značek osobních aut – do této skupiny nyní patří značky Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Abarth a Fiat Professional. Vedle toho italskému koncernu patří Iveco, Maserati a většinový podíl ve Ferrari.
Fiat chce u nové značky uplatňovat podobnou strategii jako Renault se svojí low-endovou značkou Dacia. Italské a brazilské vývojové centrum se už intenzivně zabývají vývojem dvou aut – zatím bezejmenný model nahradí „globální“ modelovou řadu Palio, která se od roku 1996 nabízí především v Brazílii, ale prodávala se také například v Polsku. Nástupce Palia by se měl vyrábět od roku 2010 v srbském Kragujevaci – tamní bývalou továrnu Zastavy Fiat letos koupil a nyní provádí její celkovou přestavbu.
Druhý model pak nahradí Uno, které se vyrábí už od roku 1983. V Evropě se sice nástupcem Una v roce 1993 stalo Punto (výroba v Itálii pokračovala do roku 1995 a v Polsku do 2002), ale v Brazílii se pod názvem Fiat Mille vyrábí dodnes a na místním trhu patří mezi tři nejprodávanější auta. Mimochodem i konstrukce Palia je příbuzná s původním Unem. „Nové Uno“ se v Brazílii představí v roce 2011. Evropská verze by se měla od té brazilské vzhledově odlišovat a vyrábět se bude pravděpodobně v továrně Mirafiori v Turíně.
Nejmenší zástupce nové značky bude odvozen od Seicenta, které se stále v polských Tychách vyrábí v ročním objemu zhruba 40 tisíc kusů. Seicento se aktuálně v Itálii nabízí za 7690 Euro (zhruba 190 tisíc Kč), jeho levnější derivát – zatím neoficiálně označovaný jako „nové Topolino“ – by měl podle zdrojů Automotive News Europe stát méně než 7000 Euro, tedy do 175 tisíc Kč. Vyrábět se bude v Polsku nebo v Srbsku.